100514 - Kise & tänder

Till att börja med; kameratömning av vanliga kameran! (M är ju somsagt inte så bra på att ta kort om dagarna, så hade glömt att det låg en del där i)

Första maj, då jag och lilsis hoppade studsmatta:

Lillasyster:


Jag: (inte riktigt lika smidig :P)



Meja fick ju så klart oxå vara med på ett hörn!

5e maj, Vårruset:


Såå nöjd efter loppet, 28.48 :)



Hej alla! För er som undrar vad jag gör uppe vid denna okristliga tid och bloggar så kan jag tala om att jag börjar praktiken om en knapp timme, och eftersom klockan inte skulle ringa "förrän" halv 6, vaknade jag så klart klockan 5 hur pigg som helst (?) trots att jag somnade sent och har sovit jättedåligt inatt. Så, tid över för er ;)

Igår hände det grejer för Meja, när vi vaknade på morgonen märkte jag att hennes 2 tänder vi väntat på spruckit igenom båda 2! Så nu har hon 7 st ;) 4 uppe (fram- & huggtänderna), och 3 där nere (fram & höger bredvid). Sen när vi hade varit uppe en stund var hon jätteduktig och hade lärt sig ett nytt ord :)
- Var är kisen? - Kssssee! Kssssee! Kiisssee! :)
Så nu kan hon säga: Hoppa, titta, där, kise, mamma & pappa. Duktig flicka :)

Haft kvällspraktik nu både onsdag och torsdag, och i onsdags fick jag vara med när de satte en CVK (central venkateter) i halsen på en patient. Det var jätteintressant att se, men jag höll på att svettas ihjäl i både skyddsrock, "mössa", handskar och munskydd ;)
Sen blev jag faktiskt väldigt stolt igårkväll med, skulle gå och ta ett blodprov på en patient, och han hade blivit stucken en hel del och fått en del blåmärken, så man såg inte riktigt var kärlen gick. Jag kände ett i alla fall, och chansade där, och det kom blod! :) Efteråt sa han att han brukar vara svårstucken, så jag blev så nöjd att det gick bra :) Är så synd om man ska behöva sticka om dem!

Ja just det, gårdagen var det jag började prata om ;) Meja fick sig ett bad med bubblor för första gången på morgonen, det gillades skarpt :) Först var hon lite skeptisk, men sen plaskades det som vanligt! Hon skulle så klart smaka på bubblorna med, men det smakade ju illa. När hon skulle få bort skummet från munnen hade hon ju ännu mer på handen och fick därav bara in mer och mer i stället ;) Fick hjälpa henne lite till slut. Men i alla fall, Liberos bubble bath rekommenderas till små badgalningar!



Efter badet åkte vi och lekte med Linda och Tindra en runda innan det var dags att åka till sjukhuset. Mycket trevligt :) Märks att Meja bryr sig mer och mer om andra barn nu. Däremot var hon lite skeptisk när Tindra ville lyfta henne och så, men det blev inga sura miner i alla fall ;)


Alfva

Bra att du sa det! Jag har en sån flaska står hemma, men har inte tänkt på att börja använda den än! Får kanske bli till kvällsbadet då!

Sara

Hugo gillar också den, superkul med bubblor ju =) Fast jag måste köpa ny, den har lyckats ta slut.

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress