100524 - Näst sista veckan :O
Vad glad jag blev när det äntligen var fint väder (då jag var ledig!) i lördags! Låg ute och solade på dagen, och Meja satt på filten på gräsmattan och lekte med sina leksaker under tiden. Eller ja, hon kröp ju såklart omkring i gräsmattan lite med och skitade ner sina byxor! Det är ju "tyvärr" för varmt för att använda överdragbyxorna nu...
På kvällen skulle vi hem till M:s kompis och grilla, och eftersom dagen hade spenderats så lugnt så tyckte jag att vi skulle cykla dit. Lägg ordet tyckte på minnet, för jag ångrade mig lite sen ;) Ditvägen var väl iofs ganska mysig egentligen, i alla fall vissa stunder! Som jag sa till M, det kändes som att man hade hamnat i en gammal barnfilm (ni vet, typ Astrid Lindgren) när vi cyklade dit. Det var alldeles jättelugnt, solen sken, det var landsväg/grusväg och bara vi på våra cyklar. Just där hade jag kunnat stanna tiden ett tag =) Sen är det ju så att min cykel läcker luft på bakdäcket så det var trögt att cykla, ffa då man har Meja där bak med. På hemvägen var jag alltså inte jättepigg på att cykla längre ;) Menmen, hem kom vi! Och knasungen somnade på cykelsadeln, både på dit- och hemvägen (?!). Gott var det såklart med grillat med...



Ser det bekvämt ut?! :S

Igår (söndag) var det alltså då dags för praktik igen, från 13-21.30. Var ganska lugnt, det var det "vanliga", medicinutdelning och sådär, men inget extra.
Skillnad blev det idag, då jag gått 7-16. Massor att göra, telefonen har ringt i ett och patienter som ska hem i dagarna, ett cancerbesked o.s.v. Hur ska jag klara att samordna allting själv i framtiden?! :S Jag har hand om en patient nu, och det är fullt tillräckligt, speciellt med tanke på dagens tråkiga besked och planering för fortsättningen. Jaja, nog om det...

Meja sov i vagnen när jag kom hem innan, och det gör hon än. Får väl gå och väcka min lillsnutta snart så jag får pussa lite på henne. Förresten, hon var så go när jag kom hem från praktiken igårkväll. Hon hade fortfarande inte somnat, och när jag kom in genom dörren och ropade hej hörde jag snabba krypsteg över köksgolvet och så kom där en liten Meja med världens största leende farande ut i hallen rakt mot mig :D Det är ju så hjärtat smälter!

Jag fattar inte hur fort dessa praktikveckorna har gått! Det var ju ändå länge jag skulle vara ute - 9 veckor - och nu är det nästan slut! Det är ons-tors kvar, och sen mån-tis nästa vecka med slutbedömning på tisdagen. Sen är det slut, over, finito! Skumt :S Jag är alltså halvfärdig sjuksköterska om bara 4 praktikdagar, woho ;D
Vi2blir3.se -Malin

Ja de verkar vara oerhört olika! Hoppas att jag har mycket mat sen efter förlossningen =)



Grattis till en snart färdig syrra :D Vad roligt!

Melinda - Mamma till Maja ♥

Ja, som fan :( man blir så less!!

Elin

Visst går praktiken fort?! :-O Jag går också min sista dag imorgon, man hinner inte med ;-) Vilken lyx att vara hälften klar! Bra jobbat :-)

Vi2blir3.se -Malin

Nää de var de jag menade :D

Tova

Aww så söt :)

Hanna

Ja vi tänkte faktiskt att vi skulle göra det :). Vi köper guldpass på fredag så då har vi allt gratis, sen har vi lisebergskort som du kan låna så då kommer du in inträdet gratis :). OH vad jag längtar efter er :).

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress