100527 - Snaart mammaledig ;D
Shit, kom och tänka på det nu, jag är ju snart mammaledig igen! Jag har bara varit inriktad på att terminen och praktiken tar slut, men det innebär ju faktiskt att jag ska vara hemma med lillpluttan igen också :D Det ska bli riktigt skönt, känns som om man missat så mycket sista 9 veckorna, M känner henne mycket bättre plötsligt... =/ Det är ju såklart bra för henne, att hon fått nästan lika mkt tid hemma med oss båda, men i alla fall, det är jobbigt att lämna över ansvaret ;)
Nu är det alltså bara 2 praktikdagar kvar - måndag & tisdag - tills det är dags! Min T6:a har slutat idag, så nästa vecka blir jag ensam ansvarig (med handledare såklart), hujedamig!

Det huvudet snurrar mest runt nu annars är hennes 1-årskalas, vagn och semestern. Hon ska få en paraplyvagn i  födelsedagspresent av mamma o. co. så vi ska åka och kolla på det en dag framöver. Någon som har förslag på vad man bör ha i huvudet när man kollar runt?! Har lite småfunderingar på Carena, BabyTravel & Chicco. Gärna i någon rolig färg, men en neutral, inte kanske illrosa :P Kanske turkos eller något, eller grön? Eller röd..? :P
Kalasplaneringen går framåt, vi har kommit fram till ett beslut nu om hur det ska bjudas o.s.v. eftersom vi båda har så stora släkter, och de fina inbjudningskorten har kommit hem =) Önskelistan är så uppdaterad den kan vara, och till o med lite av maten är inköpt (bara för vi hade massa rabatt förra veckan :P).


Såhär fina blev hennes inbjudningar, och billigt blir det när man bara framkallar som vanliga foton i 13x18 :) 33 kr sammanlagt :)

Combaten i tisdags gick bra, men det kändes att jag inte hade tränat på över 2 veckor efter sjuka & praktik m.m. Har sån sjuk träningsvärk fortfarande idag, så jag hoppade över det igår lat som jag är! Är på så dåligt humör över maten idag med, missat att ta upp mat idag och fått komma på annat, och så blir jag lockad med avslutningsfika på praktiken imorgon + kalas för M:s syster på lördag =/ Mer om detta här!

M är & tränar nu och jag sitter här med en sovande Meja i famnen, får ta och väcka henne nu så hon är trött sen vid 9-tiden. Mammas sötplutt, snart är det du&jag igen :D


Haha, lyckades göra tuppkam på henne igårkväll :D Här äter hon clementin med, som hon älskade!
Kajsa

Jag tycker mer att det var ruskigt skönt att få vara själv i bilen ^^

Beatrice, mamma till Devin ~090723~

Jag läste konst & form. Tyvärr får man inga utbildningar genom den kursen utan det var mest ett tidsfördriv... Det blir nya tag med jobbsökande och plugg nu när plutten börjar på dagis i februari (om det inte blir tidigare) :)

jenny

det du borde tänka på med sulkyn är att inte ta en med för små hjul.annars kommer det bli en mardröm om det blir minsta lilla stenigt.

Vi2blir3.se - Malin

Hahaha vilket sötöga hon är :D Munnen full i mat :D

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress