100531 - Imorgon...
Haha, jag glömde ju berätta vilken klantskalle jag var i lördags kväll efter bion!
Jag + M & Meja som hade varit hos M:s bror under kvällen åkte med Caroline hem, och när vi kom hem skulle jag in och hämta en sak åt Carro lite snabbt och lät då nycklarna sitta i vår lägenhetsdörr medan jag sprang ut igen. När hon har kört iväg kommer jag plötsligt på att OJ då, porten låses visst vid 22 och efter det går det inte att komma in utan nyckel... GRATTIS! Fy fasen vad dum jag kände mig, och vilken panik jag fick! Var skulle vi ta vägen liksom?! Vi hade väl fått gå ner till M:s föräldrar och sova där i värsta fall, men KUL ändå... Hade det varit på dagen eller så kunde man ju knackat på vilket fönster som helst och bett någon öppna, men nu var ju klockan över 00. Jag, som ju faktiskt hade orsakat situationen, fick gå runt huset och tur som jag hade lyste det hos grannarna på baksidan. Måttligt pinsamt att knacka på där på deras balkongdörr mitt i natten och be om nycklar... De var förstående och hjälpsamma i alla fall. Tack!

Jobbtiden jag hade igår sedan var alldeles perfekt, 8-12 ;) Precis lagom innan man hann bli uttråkad ordentligt. Hade ju ändå hela dagen kvar när man kom hem. Och är ju ändå hyfsade pengar eftersom det var söndag = dubbelt betalt :)
Hem för lite lunch och så, M:s bror kom hit och åt oxå. Meja hade kisejakt runt halva lägenheten vilket inte var lika uppskattat av Lucifer som av henne ;) Lite gymnastiska övningar vid matbordet hanns det med oxå! Meja hade (med viss hjälp av pappa) köpt ett så fint läderarmband till mig i MorsDagspresent. Sötisar!


Gick ner till M:s föräldrar sen på eftermiddagen och spelade krocket, kastade pil och så. Kul att ha något att göra i alla fall!




Idag har det varit praktik igen, näst sista dagen. Jag har inte gått med min egen ssk-handledare idag, utan en annan på avdelningen, och det har gått bra! Ganska lugn förmiddag och lite virrig eftermiddag, men inte så mycket att göra. Bad om lite respons nu efter, och han tyckte att jag var med och vaken och så, och sa att det kommer gå bra för mig framöver, skönt!
...och imorgon är det så sista dagen, imorgon eftermiddag är det dags för slutbedömning och sedan är det sommarlov!!

Nehe, om man skulle ta och laga lite mat kanske, Mejan kryper omkring här och gnäller så jag antar att hon börjar bli hungrig / är väldigt uttråkad av sin mamma just nu. Laga mat brukar hon gilla i alla fall :)

P.S. BILEN KLARADE BESIKTNINGEN IDAG UTAN ANMÄRKNING! WOHOOO! (Smet iväg en sväng efter lunch och fixade det, var jättenervös över däcken som är sliiitna bak!)
Maliiin

Sv: Vi har hyrt en safaristuga på ölandsdjurpark :)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress