- Kungörelse, fotografering & övning nr. 5
Igår var det alltså dags för kungörelse av Karlskronas Lucia 2010, och årets Lucia blev...

Hilda! (nr. 3) :)


Jättekul för henne, och det var faktiskt hon jag ville skulle bli (förutom mig själv, haha), så det var bra =) Hon är jättegullig, glad och trevlig och sjunger otroligt fint av det lilla jag hört på övningar. Självklart blev man lite besviken, men som vi sa, alla gör ju exakt samma sak, hon går bara först och har krona på sig ;)
Det hade tydligen varit sjukt jämnt också, så bara ett par timmar innan röstningen avsltuades hade hon fortfarande inte vetat vem som skulle bli :O


Bilderna är av min kära mamma :)


Start
- Mary's boy child
02:25 - Presentation av oss
05:20 - Avslöjandet
07:30 - Natten går tunga fjät (Lucia-sången)
09:30 - Det susar en vind i olivernas blad
10:50 - Jag såg mamma kyssa tomten

Idag mitt på dagen var det dags för fotografering hos Sydbild igen, denna gången i lussekläder. Vi tog gruppbild + ett spexfoto som vi tjatadeoss till där vi alla var arga på Hilda ;) Sen även individuella bilder. Så får se om det blir någon beställning framöver!

På kvällen var det dags för sångövning igen och det gick sjukt bra idag! :) Jätteskönt. Övade igenom alla sånger och övade även på hur vi skulle gå och så. En var borta, så fick sjunga stämman själv på en sång, men det gick ändå, skönt ;D

Godnatt på er!
ida-maria

Attans!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress