- Övning nr. 1
Första övningen inför lucia är nu avklarad :) Jag blev faktiskt lite nervös innan jag kom dit, usch, jag och nya saker! Jag gillar att prova nya saker, men jag blir alltid så förbaskat nervös innan. Likadant innan praktiker och sånt...

I alla fall, nervositeten släppte i princip så fort jag kom innanför dörren, det enda jag oroade mig lite för var hur det skulle låta. Det verkade ju innan som att de flesta i år faktiskt kunde sjunga, de lyssnade rätt noga på uttagningen och så, men tidigare när jag lyssnat på luciatågen har det i alla fall någon gång (eller ett par) låtit...inte bra :P Folk som har blivit utvalda bara på utseende och sedan inte kunnat sjunga.

Detta var inte något problem! :) Det gick bra, och man hörde redan då vi sjöng upp att alla vågade sjunga ut och tog rätt toner och så, så skönt!

De (sångpedagogen och "lusse-mamman") var väldigt positivt överraskade och tyckte att det lät väldigt väldigt bra, så skönt att höra!

Jag är på så bra humör nu, det kommer bli alldeles otroligt bra! :)

Lina

åh, lucia som är SÅ fint!! :) Älskar Lucia, ljus, lussebullar och sång. Sjukt bara att det snart är dags, tycker tiden har gått SÅ snabbt. Var det inte nyss sommar, lixom? :D



kram!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress