101119 - Friday, I'm in love!
Hujedamig vad trött jag är! Höll på att somna i soffan strax innan kl 20, och då är det illa ;P Kändes som klockan var minst 23!

Ännu en praktikvecka avklarad nu! I tisdags var jag som sagt ledig, och som ni kanske listade ut av det senaste vardagsinlägget spenderade vi dagen med att baka lussebullar =) Nej förresten, nu ljög jag, jag var inte alls helt ledig. Vi hade en stomipatient som skulle komma in, så jag var på praktiken en liten runda och var med på det besöket eftersom jag aldrig sett en stomi "på riktigt". På hemvägen shoppade jag antagligen Sveriges dyraste saffran, och sen satte baket igång. Gott som attan var det, och nu är frysen fulladdad :)



På kvällen blev det kören, jag och mamma är bäst på att spela triangel! Vänta bara till adventsstämmorna i Fredrikskyrkan på onsdag, det kommer bli sjukt bra!

I onsdags var det Hasslö distriktssköterskemott. som vanligt. Hade föräldragrupp där vi pratade om infektioner hos barn, om varför man är mer restriktiv med antibiotika nu m.m. Intressant! Sen var det som vanligt massa blodtryck, någon omläggning och ett par injektioner.

Igår var jag på praktiken på förmiddagen, men vi gjorde nog inte så mycket vettigt när jag tänker efter :S Inget bokat... Vi kollade mitt HB (blodvärde) i alla fall, och det var helt ok, 126. Har varit så yr sista två veckorna, så det var därför vi kollade. Vi kollade upp mitt blodtryck med så det inte blivit ännu lägre än vanligt, men det var ungefär detsamma (107 i övertryck, dock bara 59 i under... :S). Så, "diagnosen" blev att jag antagligen är stressad. Hmm, jotack, vänta några veckor till så ska jag lugna ner mig sen :P Det är mycket nu!


Jag läste på BVC att vid 18 månader (om 2 mån.) "ska" man kunna stapla 2-3 klossar i ett torn. Vi behöver nog inte oroa oss för motoriken va?! ;P

Idag har jag varit i hemsjukvården på lite studiebesök. Var med på ett par omläggningar och sådär. Gjorde inte jättemycket, men det var intressant att se vad de gör, och det är ett ställe jag absolut kan tänka mig att jobba på som uska i sommar. Jag kommer dock söka allt jag bara kommer på, för tänk om man inte skulla få något! Hua!

Meja var på förskolan till 12 idag, sen hämtade mamma henne där. De hade haft jättekul, Meja somnade när de kom hem, och när jag kom upp dit vid halv 3 vaknade hon. De hade inte fått leka nånting :P
Ikväll blev det lite goda köttfärsbaguetter till middag och eftersom jag var så trött redan tidigt så blir det sängen nu för att förhoppningvis få sova någon timme extra inatt innan en fullspäckad helg drar igång.

mamma

Vill bara säga att du är världens bästa dotter, tillsammans med Evelina förstås:)!! Visst blir det BRA på Adventsstämmorna på onsdag!! Kanonspännande!!



Det var såå kul att hämta Meja - hon var så rolig o pekade på "allt" som hon ville visa ! Och... även om hon sov, så hann vi ju busa för fullt då hon vaknade...Sötisen!!! Hon är världens sötaste busunge!!!

Melinda - Mamma till Maja ♥

Guuud va gott med lussebullar! Det ska bakas här sen :)



Maja är också jätteduktig me klossarna :)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress