101126 - Snö

Nu har även vi här nere i söder fått snö! :)

I tisdags blev det ingen lång praktikdag alls. Jag vaknade och kände mig sjuk på morgonen (bra timing just denna veckan när det är så mycket!), så jag åkte dit på morgonen och stannade tills slutbedömningen som var vid 10, sen åkte jag hem och la mig. Slutbedömningen gick jättebra, den tog inte många minuter ;) Vi hade ju fyllt i bedömningspappret i förväg, så min skolhandledare kollade bara igenom det, sa att jag var godkänd och att hon också hade fått samma uppfattning, sen var vi klara ;)

På eftermiddagen skulle vi ha genrep med kören inför onsdagens adventsstämmor-konsert, men då jag mådde kass kände jag att det var bättre att jag var hemma och vilade upp mig så jag kunde vara med när det gällde sen.

I onsdags var jag & Meja lediga, så då passade jag på att baka muffinsarna till cupcakesen, och det var ju även första dagen med snö, så vi gick ut en runda. Dock var det blåsigt och snöade fortfarande, så Meja gillade det inte =/ Det var i alla fall skönt med snö efter den senaste tidens drygväder, det hade till exempel spöregnat konstant i 3 dygn nu innan det började snöa.



Adventsstämmorna på kvällen gick jättebra, vi i vår kör sjöng Because av John Lennon och Paul McCartney, och sen Let it snow, let it snow, let it snow! Det var mysigt och så, men jag tyckte att det blev lite väl långdraget då han som var solist sjöng himla massa låtar. Missförstå mig inte, han var sjukt duktig, men jag tyckte att det blev lite för mycket, och hörde även fler som sa samma sak.

Igår var det praktik igen och jag fick pallra mig dit med förskylning, det var ju ändå sista dagen. Dock gjorde vi inte så mycket, och jag fick gå hem tidigare på eftermiddagen, hon tyckte jag var fullärd ;) Tack för denna tiden både till min handledare och de andra på vårdcentralen! Tänk att 5 veckor kan gå så fort :O

Meja hade gjort en superfin ljuslykta på förskolan när jag kom och hämtade henne :)



På kvällen blev det lite myskväll med god mat, och sen majskolvar och fralla till kvällsmat.

Idag har vi också varit lediga, jag behövde egentligen skriva det sista på hemtentan, men får väl dras med det i sista minuten i helgen... (Den ska vara inne söndag kväll). Vi har varit ute och åkt pulka i det härliga vädret, och Meja älskade det =) Dock var hon fortfarande inte jätteförtjust i själva snön.





Nu ska jag lämna Meja hos sin faster/farmor/farfar om en stund, sen hem och fixa till håret lite, för ikväll är det dags för första Luciaframträdandet (dock utan Lucia :P), det ska bli kul!
ida-maria

Lykka är precis likadan, inte alls förtjust i själva snön! Men pulkan ÄLSKAR hon!

Vi2blir3.se - Malin

Åh så söt hon är eran lilla tjej :) Och så lik dig!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress