101006 - Träning

Meja sprang omkring som en yr höna i söndags kväll då hon inte ville sova! ;)

I måndags var det vardag igen, så vid 9 lämnade jag pluttan på förskolan för 3 timmar, och jag själv gick hem och läste klart "artikeln" på 60 sidor till gårdagens basgrupp. Hämtade sedan upp henne igen, och det är så skönt de dagarna jag hämtar henne vid 12, för dagarna blir så himla långa! Hade redan skolarbetet gjort, och hann både hänga upp gardiner, laga mat, städa m.m. innan det var dags att åka iväg till kören. M jobbade kvällen så Meja fick underhållas av hans mamma så länge. Tänkte tagit med henne till kören först, men de har henne så gärna, och Meja har nog roligare där ;)



Meja passade på att rita lite medan jag fixade och donade. Blev en jättefin teckning med den röda och den gröna kritan :) Ingen annan dög!

Igår morse var det då dags för seminarie med basgruppen i skolan ang. artikeln om genusperspektiv inom vårdvetenskapen. Blev lite diskussion ang. jämställdhet inom personalstyrkan, hur man behandlar patienter utifrån vilket kön de har o.s.v., och alla tyckte tack och lov hyfsat lika ;)

Hade ett roligt telefonsamtal med Meja på hemvägen från skolan:
Jag: Hej gumman!
Meja: *gnäll*
Jag: Ska mamma komma hem snart?
Meja: *tystnar*...mm!
Jag: Mamma är på väg hem nu, kommer snart!
Meja: Mmm!
Jag: Får jag prata med pappa nu?
Meja: Nä! *håller en liten utläggning och lägger sedan på luren*
;D Sötunge!

När jag kom hem hade M och Meja fixat fram kanelbullar en dag för sent, och lite mineralvatten, så vi gick ut en runda i den kyliga, men sköna, höstluften och lekte. Så fort Meja hade fikat färdigt sprang hon iväg till sandlådan. Hon älskar verkligen sandlådan, på förskolan i måndags hade hon suttit i den hela utevistelsen på förmiddagen, i en timme ;) Hon sitter där och gör kakor och har sig :)



SÅ synd att den sista bilden här fick fel fokus, den hade varit helt UNDERBAR annars!

När jag hade ätit o.s.v. var det dags att hämta upp mamma och bege sig in till gymmet för lite Indoor Walking, slängde av Meja i farten där med till M som precis hade tränat färdigt ;) Viiilken endorfinkick där på passet, man känner verkligen att det har gjort nytta nu för igår var det riktigt nice! Orkade mer än innan och tyckte faktiskt det var kul på riktigt :) Hoppas det håller i sig!
Efter lite dusch var det dags för tisdagens kör där vi sjöng "Let it snow, let it snow, let it snow!" hela kvällen igen, mm, love it! Kommer bli så jäkla snygg! Underbart arr :)

Idag är det pluggdag, M lämnade Meja vid halv 10 på väg till jobbet, och jag ska plugga nu fram tills jag hämtar henne vid 15, med ett visst litet undantag av Zumba som mamma har lurat med mig på vid 12. Får se hur detta ska gå!


Min lillfis idag <3
malin - mamma till nova

Okej, vad köpte ni för vagn istället?

Kul att du lägger upp så mycket recept på bloggen! :) Du gör ju alltid så mycket gott tycker jag :)



Lycka till med Zumban! Det är skiit svårt :P

malin - mamma till nova

Angående napparna så har dom också en varsin "skål" med namnet på med nappar i. Men Nova brukar ha nappen när vi lämnar henne för hon blir ju så ledsen.. O dom är ju väldigt snabba med att byta napp med varandra då dom ser att en annan har!

Anonym

Visst e den snygg?=)



Vilken söt flicka du har =)

malin - mamma till nova

ne men fy!



googlade på chiccon, fanns ju många fina färger men jag tror jag bestämt mig för babytraveln nu :) nu gäller det bara att bestämma sig för vilken färg man vill ha!

Melinda - Mamma till Maja ♥

Haha, gulligt att hon la på luren ;D hon tyckte inte du skulle prata med pappsen ;)



Jättefina bilder på Meja som vanligt! :)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress