101011 - Pluggiplugg!
För en gångs skull är jag klar med allt skolarbete tills imorgon såhär på kvällskvisten, så skönt att vara i fas =)

M lämnade Meja i morse när han åkte till jobbet vid 9, och 3 timmar skulle hon vara där. För en gångs skull satt jag verkligen de 3 timmarna och bara pluggade på barnsjukdomar & vaccinationsprogrammet som vi ska prata om imorgon.

Hämtade Meja vid 12 och gick på en promenad runt byn, som ju tyvärr inte är så stor, så blev bara drygt en halvtimme ;) haha. Meja somnade i vagnen och sov sedan över 2 timmar så jag hann göra klart resten av skolarbetet. När hon vaknat kollade hon Chuggington och så medan jag lagade mat.



Har ju glömt skriva om 2 saker kom jag på! För det första, vår mindre roliga onsdagseftermiddag/-kväll. Meja var på dundertråkigt humör! Var först glad när vi kom hem från förskolan och så, men sen gick det bara utför. Hon gjorde allt hon vet att hon inte får! Satt och slängde mat omkring sig och bara var sur, stod upp i matstolen m.m. När jag satte ner henne på golvet sprang hon direkt till filmerna och började slänga ut dem. För säkerhets skull var M inte hemma heller (jobbade kvällen) och jag skällde. När hon väl hade somnat sen fick jag såklart dåligt samvete för det och tänkte att jag kunde hanterat allt annorlunda =/ När den riktiga trotsåldern kommer kommer jag gå i bitar!
I alla fall, när hon sen vaknade på torsdagen skulle hon nog ta igen allt, stod bara och ropade i sängen på morgonen, och sa "heej" men världens största leende när jag kom in sen. Sen var hon hur kramig och go som helst så jag inte ens ville lämna henne ;)

Det andra var om praktiken som drar igång om 2 veckor. Skickade mail till den ansvarige för ett par veckor sedan, men inte fått svar. Var tvungen att få reda på lite schema och så så jag kunde skicka in Mejas schema till kommunen. Sen ringde jag på jobbnumret - inget svar, och spelade även in meddelande på mobilen - ingen ringde upp. Förra måndagen ringde jag då till vårdcentralen där jag ska vara, och bad dem få tag på honom, han skulle då ringa upp samma eftermiddag - ingen ringde. Morgonen efter ringde han till slut upp, bara för att säga att jag i princip får lägga mitt schema själv, gah! ;) Men skönt det, så fixade det förra veckan och la in Mejas schema för de 5 veckorna. Blir nog bra! Ringde även barnavdelningen på sjukhuset och frågade om jag fick komma dit på en hospiteringsdag under praktikveckorna. En underbart trevlig kvinna pratade jag med och jag fick så gärna komma! Skönt :) Ska bli intressant! Längtar till praktiken nu...

...och ni höll tummarna för dåligt idag, blev inte som vi ville =(
Madde

Aj aj!

Är det ngt husköp ni försöker er på eller?

Alfva

Tråkigt! Hoppas på bättre lycka nästa gång! :)



(och så hoppas jag att det faktiskt kommer en nästa gång vad det nu än gäller! )

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress