101013 - Tofstjej!
Kom på en sak till jag hade glömt skriva, en ganska viktig sak ;) Jag klarade psykiatri-tentan vi hade! :D Vi gick upp dit i torsdags förra veckan då de var färdigrättade, och jag hade 29/32, så jäkla skönt! Var helt skakig när vi gick därifrån sen, man visste ju inte alls innan hur det hade gått, eftersom man fick poäng för hur man hade resonerat kring olika patienter, och man visste ju inte om man hade resonerat rätt!

Igår skulle jag lämna Meja på förskolan vid 10, men vi var färdiga redan 10 över 9, så tog drygt en halvtimmes promenad innan jag lämnade henne. Åkte sen in på basgruppsträff i skolan där vi diskuterade lite kring barnsjukdomar och det svenska vaccinationsprogrammet (som för den delen är himla bra att vi har!). Längtar mer och mer till praktiken nu, börjar bli trött på att plugga vanligt igen, vill ut och göra det i stället ;) Jag gillar verkligen min vårdcentralplacering med (än så länge), för de har BVC (barnavårdscentral) där på torsdagar =)


Igår innan dagis!

Efter basgruppen åkte jag till gymmet och gjorde av med lite energi där. Blev 10 minuter löpband (5 min gå, 5 min springa) och 10 minuter crosstrainer först. Tur det finns TV-apparater där framför så man har något att göra under tiden, gillar inte att träna kondition annars! Sen blev det lite styrka med; benpress (där jag har ökat igen :D), in- & utsida lår, vader, sit-ups, korsrygg & djupa magmusklerna. Bra pass, men jag glömde stretcha :S

Åkte sedan hem en liten sväng och halvpluggade lite innan jag gick ner och hämtade Meja vid 3 :) Blev mycket förvånad när jag såg att tofsarna hon ville ha på morgonen faktiskt satt kvar, bra och veta att det funkar :) Dock var de lite sneda och så, men i alla fall! Vi lagade lite god fiskgratäng (kommer upp recept sen tror jag), och det var skönt att ha M hemma ända från han slutade vid 3 för en gångs skull.





När jag vaknade idag (av att Meja stod och ropade "mamma" glatt i sin säng :)) kände jag direkt att jag skulle stretchat igår! Ajajajajaj min rumpa!! Förresten funderar vi på att ta bort sidan på hennes spjälsäng nu så att hon kan gå in själv till oss i stället på morgnarna :)
M lämnade Meja halv 10, så när jag är klar nu är det dags för pluggdag! 

     
 
malin - mamma till nova ♥

kul att du klarade tentan, grattis :)



hihi, det är så sött att ha toffs! nova har också haft det på dagis och ibland sitter dem kvar men inte alltid :)

Melinda - Mamma till Maja ♥

Tofsarna får inte vara kvar i Majas hår ;) men jag försöker och försöker, så nån gång ska hon väl låta bli dom :) Samma sak med nypor!

Sara

Grattis =) Kul att du klarade tentan!

Alfva

Vi har ju tagit bort ena sidan på spjälsängen, men funderar nu på att sätta tillbaka den eftersom A bara ramlar ur sängen och ändå inte går upp av sig självt....

Eller jo, första natten gjorde hon det, kom och ryckte E i armen på morgonkvisten, men sen dess ligger hon hellre kvar och ropar efter oss istället. Liten latmask tror jag minsann!

Beatrice, mamma till Devin ♥

Grattis till tentan, vad kul :)

Jag längtar tills det är dags att byta till växasäng till Devin.

Vill att han ska lära sig gå nu, hihi. Han har ju tagit fem steg som mest hittills, så det kommer nog snart :)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress