101015 - Ledig dag

Onsdagens tonfisksallad :)


Igår var det skoldags igen på morgonen/förmiddagen, vi gick igenom lite om resevacciner, ett par fler barnsjukdomar & om diabetes, ffa om barn som har diabetes. Lämnade Meja på förskolan vid 10. Hon vaknade redan 7 igår, det var "redan" med tanke på att hon inte somnade förrän 22 kvällen innan. Därav var hon supertrött redan efter frukost och somnade om i vår säng. Fick väcka henne när vi gick till dagis, då verkade hon pigg igen. Bara det att hon var nog lite för pigg för hon hade inte sovit middag där sen :P Hon som alltid sover middag, men hon trodde väl att det redan var gjort. Lite småtrött var hon på eftermiddagen sen, men inte så farligt.



När jag kom hem var det pluggdags, men gick sådär... Hade ca 0 motivation, antagligen för att jag inte ska till skolan igen förrän tisdag. Jag är en idiot, behöver ha press på mig för att kunna plugga ordentligt :P Kollade i alla fall på en film på SVT Play om Barn på sjukhus, och läste lite mer om barn med diabetes.

Hämtade Meja vid 16, då hade jag även hunnit sätta igång kokningen av gulaschsoppan vi skulle äta. Eftersom M inte skulle träna igår bestämde vi oss för att ha lite myskväll när vi för en gångs skull är hemma ihop, så det blev även toast Skagen till förrätt och så honungsmelon med lite vispgrädde till efterrätt :) 



Efter maten gick jag och fixade Mejas säng, tog bort sidan på den så hon kan komma ur själv på morgnarna. Gick och la henne där i när hon hade somnat sen, och hör och häpna, hon sov 19-08 och då kom hon tassande in till mig ;) Hon hade nog lekt en stund innan dess med, för filten jag hade lagt på golvet nedanför henne låg uppe i sängen ;) 



På kvällen sen kollade vi på Robinson och bara mös, jag passade samtidigt på att lägga ihop smörgåstårtan till ikväll, så den hinner bli saftig och god! :)   

I morse blev det lugn morgon med en stadig frukost, Meja klämde i sig 2 mackor med mjukost (eller främst mjukosten som ni ser på bilderna ;D) och lite havrekuddar med banan & mjölk. Efter det gjorde vi oss i ordning och jag började på detta inlägget, men hann inte klart ;) Åkte sen in till stan och tog en "fotograferings-promenad", bra att förena nytta med nöje =), och sen blev det ett pass BodyBalance medan Meja blev underhållen i barnpassningen :) Hon somnade på hemvägen sen, så nu ska jag sitta här en stund & sen städa lite!




...och just det ja, häromdagen såg jag att tand nr 11 hade kommit upp! Har inte fått känna på länge, men den var helt igenom :)
Elin

Åh vad var det för film på svt play?



Gud vad söööt Meja är! :-D

Malin

Funkar det bra tycker du med att ha plockat bort sidan av sängen? Är du inte rädd att hon ska trilla ner? Det hade jag vart, haha. Fast Saga rör sig väldigt mkt i sängen :) Men det måste vara skönt samtidigt att hon kan få kliva upp själv istället för att hämta henne för minsta lilla. :)

nina

Vilken energirik blogg du har! :D Man blir glad så fort man kommer in på den verkligen! :D

anneli mendez

Så söta bilder ^^

Allt bra? :)



kika in på min blogg och skriv vad du tycker om den!

Kram

Anna

hej!

ä gärna me di min tävling ( dagensblogg) tar bara 2 sek satt inget att förlora ;)

BTW SNYGG BLOGG!!

KRAM<3

Julia

Söt unge :)

Allt bra med dej ?

Jenny^^

Så god tonfisksalladen ser ut, kan man få receptet :)?

Melinda - Mamma till Maja ♥

Söta Meja :) Maja har nu fått tand nr.9! :)

Madde

åh vad fina bilder! O så söta kläder!!!!

Går det bra att få henne att stanna i sängen så där???

kram

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress