100904 - Jobbdag
Haha, min lilla fisunge fick slängas in i duschen igår efter frukosten, det var gröt överallt! Hon åt först jättefint med skeden, sen började hon äta med handen och då spårade det ur lite. Hon hade gröt över halva pyjamasen, hela haklappen (det gör ju dock inget), hela stolen, hela ansiktet och i håret :P
Hade sedan en lugn morgon, lekte lite och så innan det var dags att åka till förskolan vid 10. Hon är så rolig när hon trycker igång sin traktor, hon blir livrädd när den börjar köra, men ändå ska hon göra det :P Knäpp!




Jag åkte in till skolan och mötte upp två basgrupps-kompisar och fixade presentationen om Aspergers i PowerPoint. Gick ganska snabbt och smidigt tycker jag allt!
Blev lite lunch efter det och hem och plocka och städa en stund i lekrummet och Mejas rum, bädda rent m.m. innan jag hämtade pluttan igen vid 15. När vi kom hem insåg jag väldigt förvånat att hon inte hade samma tröja på sig som på morgonen, utan 1 som vi haft liggande där som extrakläder, men jag har ingen aning om varför! De sa inget när jag hämtade henne och hon hade redan jackan på sig när jag kom eftersom de var på väg ut. Inte för att det spelar någon roll, men jag blev nyfiken :P Vi lekte i alla fall ett tag innan det var dags för kalas för mamma som fyller 44 år på måndag, grattis i förskott! =)


Vi lekte, och Meja smakade bl.a. på sin kloss med skeden, och så rev hon alla torn jag byggde ;)

På kalaset fick vi supergoda enchiladas fyllda med kyckling / köttfärs, och av oss fick hon ett presentkort hos butiken "dag&natt" som säljer underkläder och ett fotoalbum som hette "grandma's bragbook" ;)



Inte mycket har hänt idag förutom att jag har jobbat 10-19, jippie ;) Blir desto roligare när lönen kommer! M och hans lillasyster hade varit ute och plockat svamp (lite i alla fall) och gått vilse, varit ute flera timmar :P haha! Lyckat! Men några kantareller hade han i alla fall med sig hem, så har avnjutit en macka med stekta såna på nu ikväll, gott som attan!

Nu är det godnatt som gäller!
Malin

Sv: ja det kan ju vara tänder som är på gång fast man vet ju aldrig. Eftersom hon ALDRIG gjort i blöjan så mkt som nu. Det går åt hur mkt blöjor som helst varje dag. Så då känns det bättre att iaf prata med Bvc och se vad hon tror. Fast det kanske är helt normalt att dem helt plötsligt skiter 10 ggr om dan, haha. Men då vet man det iaf.

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress