100922 - Skoldag
Då tar vi fortsättningen av helgen då ;)

I lördags sov vi ut ordentligt, gjorde som förra helgen och gav Meja välling & kollade på Chugginton i sängen, så somnade vi om sen alla 3 :) Väl uppe (lite halv-bakis för min del) bjöds det på kantarellmackor till frukost (se förra inlägget) ;D
Efter frukosten åkte vi in till stan och kollade lite. Skulle kolla på Cubus eftersom jag hade hört att de hade REA på stickat till barn - 2 för 99:-, men det var inte sån mer grovstickad kofta jag hade tänkt mig. M kollade efter jacka, men hittade inget speciellt. Tog sen en liten fika hos M:s bror innan hemgång och snabb förberedelse inför kvällen som jag hade planerat i hemlighet :)

Jag blev tvungen att avslöja hemligheten för M redan hemma, och han blev väldigt förvånad då han fick höra att vi skulle ut på en liten kryssning! (Låter hemskt mycket lyxigare än vad det är!)
Vi skulle alltså med Polenfärjan Stena Baltica en vända fram och tillbaka & då vi hade lämnat av Meja hos min mamma o Co. körde hon oss till färjeterminalen. Eftersom vi ville vara där i tid, drygt en timme innan vi skulle gått på och ätit vid halv 8, så kom vi dit typ kvart över 6. Då säger hon i kassan att färjan kommer vara försenad och komma in kvart över 8 :S Vi kommer alltså inte komma på förrän efter det någon gång... KUL!



Satt där och segade och gjorde ingenting och när vi väl kom på var väl klockan kvart i 9, och det blev alltså sen middag efter 9 (dock med en finfin middagsbuffé). Det i kombination med mycket gung gjorde att både jag och M blev lite sjösjuka och dåsiga där på kvällen -> lugn och hyfsat tidig kväll!
På söndagen avnjöts en god frukostbuffé och sen tog vi det bara sjukt lugnt hela dagen tills vi kom i land vid halv 8 igen. Vi besökte TaxFree:n lite, åt lunch, vilade i hytten och bara njöt av varandras sällskap. Myspys, jag älskar min M massa, man behöver påminnas lite ibland mitt i vardagen <3 



Det var såklart superkul att återse Meja när vi kom i land, hon och mamma väntade på terminalen. Hon tyckte dock inte att det var lika kul att återse oss, hon kollade bara på folk och gav oss inte mer än en snabb blick ;)

I måndags var det vardag igen, M jobbade och Meja åkte till förskolan medan jag hade intro på nya temat i skolan som kommer behandla bl.a. barn, graviditet & förlossning m.m. Jag älskar det, då detta är precis anledningen till att jag läser det jag gör. KUL! 8-15 var Meja iväg, jag passade på att handla lite efter skolan innan jag hämtade henne.
På kvällen körde jag och M firande av 4-årsdagen lite till (det var ju faktiskt då det egentligen var!), så när jag kom hem från kören hade han dukat upp mousserande vin, chips & choklad. Maaw <3



Meja med sin nya vattenflaska vi köpte på färjan, den blev poppis!

Igår var M ledig från jobbet, så Meja var såklart hemma från förskolan med. Jag hade basgruppsträff i skolan, gick mest igenom vad vi skulle göra tills tordagens basgrupp. Hemma städade vi lite, var ute en stund och på kvällen blev det träning och kör för mig.



Idag (puh! raceruppdatering :P) var det skoldags hela dagen, satt och skrev på vårt föredrag vi ska hålla i basgruppen först, eller i alla fall la upp det lite ;) Hade sedan föreläsning i pediatrik tills skoldagens slut vid 16.
På förskolan var det fixardag idag, och då M jobbade till 20 och jag var i skolan till 16 kunde vi tyvärr inte vara med ordentligt :( Då jag kom från skolan vid 16.30 (höll på 15-17) kunde jag i alla fall hjälpa till att måla lite stenar innan hemgång, kändes i alla fall lite bra! Korv utfodrades vi med också. Meja målade också, och hade färg på hela kinden och över hela händerna sen, sötungen!

Haha, måste ju bara berätta om en liten episod från gårdagens basgrupp med - Vi skulle dela upp vem som ville ha vilket område i föredragen, och både jag och Caroline skriker rakt ut samtidigt:
 - Jag vill ha sex! ;)
Så det skriver vi + en till om nu ;)
Melinda - Mamma till Maja ♥

Åh så mysigt att få åka iväg själva :) vill också!

Finfina bilder på Meja sötnosen :)

Alfva

Shit - jag är verkligen så åksjuk att jag blev illamående bara av din bild.. :D Stört!



Härligt att få fira.. Jag försöker komma på något bra "komma iväg" grej till sambon och min 6 års dag nästa månad, men det står still i roten.

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress