110420 - Påskkärring

Oj, vad tiden går. Nu när man kan vara ute så mycket blir det inte så mycket datortid.


Utelek i torsdags förra veckan :)

I lördags följde jag och Meja med mamma & lillasyster på gymnastiktävling i Växjö där lillasyster skulle tävla. duktiga var de, och Meja med =) Tyst hela vägen i bilen både dit och hem!



På söndagen hade vi bestämt med Linda & Tindra att vi skulle till Leklandet. Dock var vädret alldeles för underbart för det, så vi åkte till Wämöparken i stället. Tjejerna kollade på djuren och lekte lite i lekparken innan vi grillade korv :) Mys! Blåste tyvärr väldigt mycket där inne bara så var inte så varmt som hemma. Vi passade även på att påskpynta litegrann, i alla fall sätta fjädrar i pinnarna i hallen :)


Klickbara bilder!



Måndagen var en alldeles underbar dag! Efter lite plugg ute i solen & sångövning och jag hämtat Meja på dagis stannade vi ute hela eftermiddagen i solen och bara njöt. Så jättevarmt var det! Kortärmat gick vi i, och behövde inte klä på oss förrän framåt 6-tiden då M kom hem och vi avnjöt grillade hamburgare =)





Igår var M ledig, så när jag kom hem från skolan spenderade vi i princip hela dagen ute igen. Passade på att högtryckstvätta uteplatsen, och oj vilken skillnad det blev. Bilden gör det inte rättvisa alls! Så nu är allt fixat där ute, kommer upp bilder så småningom =) Framåt eftermiddagen kom M:s mamma & lillasyster upp och sällskapade oss vid maten - grillat igen!



Meja plockade blommor till mamma & pappa =)

Idag skulle de ha påskfest på dagis, så såklart fick Meja bli påskkärring :D Så förbaskat söt blev hon! Jag blev nästan lite rörd i morse, första gången hon var påskkärring, min lilla skrutta! Hon ville själv bli målad när jag frågade, och när hon kollade sig i spegeln sen såg hon först lite rädd ut, sedan sken hon upp och sa "Meja fiin!".



Förresten passade jag på att springa inom H&M innan jag åt lunch med mamma & lillasyster i stan innan. Hade sån tur att jag sprang på ett ställ med halva REA-priset på barnkläder, och hittade ett par fina sommarshorts till Meja - 25:-!

Madde

Ja men ååååååååååååh så söt hon va då:) haha

Fina shorts:)

Malin - Mamma till Nova

Va sööt påskkärring!:-)

Melinda - Mamma till Maja ♥

Ååh vilken söt påskkärring ^^,

Och damn va gott med grillat! IGEN ;D och grillad majs, mumsigt!!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress