110422 - Långfredag
Igår var Meja på dagis på förmiddagen, 10-14, medan jag pluggade. Läste lite och letade ut vad jag ska ha med i min hemtenta som ska in nästa vecka. När jag gick och hämtade henne blev det påsklov, i hela 4 dagar! :)

 

Efter lite mellanmål gick vi till bussen & åkte ut till Amiralen för lite shopping. Inhandlade påskägg till syskonen och min stora älskling och så köpte vi lite äggfärger och så. Skulle kolla efter ett par jobbskor inför sommaren på Life med, men nja, hittade inga som jag fastnade för. Får kolla i en av skoaffärerna i stan.
Var förresten lite smått korkad när vi åkte dit. Tog på mig ett par nya skor, när vi skulle gå nästan en halvtimme från bussen. Inte smart! Varje steg var en plåga innan vi kom fram... AJ :S Fick köpa ett par billiga slip-in-skor på Maxi så jag ens kunde gå :P



Idag - långfredagen - jobbade M, men jag och Meja har varit lediga. Eller ja, lediga och lediga, har städat och fixat största delen av dagen. Hade en rejäl lista som skulle betas av! Hann ganska mycket tills M kom hem, men då dog det ut lite :P Tappade lusten. Blev i alla fall fint och lite påskigare i vardsgrummet och så, och har bockat av det mesta andra, men datarummet och lekrummet får vänta. Dammsugning och moppning får vänta tills imorgon bitti.




Ena kattskrället kom in med en present till mig under dagen med... Gaah! Jättemysigt att lyfta ut den sen, bara slingrade sig. Uuuh!

I eftermiddag/kväll grillade vi lax, förbaskat gott! Att man inte grillar fisk oftare! Avnjöt det med färskpotatis, grillad färsk broccoli och yogurtsås. Mmm! Kommer nog avsluta kvällen sen med lite varma mackor för mig och M :) Blev så sugen på det!


mamma

Läbbig orm:(!!!

ida-maria,mamma till Lykka

Nämen, usch!!

Det är därför man inte ska ha katt ;)

Melinda - Mamma till Maja ♥

Söta Meja :) jättefina bilder på henne! Och så smarrigt med grillat, mums!



Och fyfan va läskigt med ormen!!!! USCH!

Jag har riktig ormfobi, skulle fått panik!!!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress