110430 - Myshelg

I torsdags hade vi alltså intro på vår nya kurs - akutmedicin - med en föreläsning inom ämnet som var superbra! Synd bara att det ibland körs lite för hårt på det här med PBL (problembaserat lärande) så att vi inte får ha mer än 2 föreläsningar till, när det är ett så stort ämne =/ Det blir nog intressant i alla fall =) Nästa vecka ska spenderas med hospitering på akuten!

Meja fick stanna hemma från förskolan i torsdags, eftersom hon fortfarande hade massa hosta och även lite feber. Som tur var kunde hon vara hos farmor & faster som var lediga, så M slapp ta VAB!

Igår hade vi ytterligare en bra föreläsning i skolan, som egentligen inte tillhör det vi läser nu, men som var extrainlagd. Den handlade om organdonation och var jättebra! Var en narkosläkare som höll i den, som verkligen var jättebra på att prata och förklara på ett bra sätt. Vad säger ni läsare, skulle ni donera era organ? Varför/varför inte? Om inte, skulle ni då ändå kunna tänka er att ta emot ett/flera organ om ni verkligen skulle behöva själva? Skulle ni vilja donera era organ om olyckan skulle vara framme (man kan välja bort om det är enstaka man vill "ha kvar"), så anmäl er till donationsregistret! Jätteviktigt! Slipper era anhöriga ta det beslutet mitt i sorgen...



Meja var hos sin mormor igår under min föreläsning, så jag åkte dit när jag slutat och stannade där tills M slutade jobbet. Hoppade lite studsmatta och hjälpte mamma att lasta av grenar på tippen. Spännande eftermiddag va?! ;)

På kvällen var det såklart dags för fredagsmys, så vi grillade - igen - kyckling och ugnsrostade rotsaker! Yummie! Lite senare blev det lite glass med saltlakritsströssel, det var inte heller så äckligt ;)



Idag jobbar M, men jag och Mejan fick i alla fall lite tid med honom på förmiddagen. Jag passade även på att klippa Meja, vilket jag pratat om ett bra tag. Hon började ju få rätt långt hår, men så tunt och växer så ostyrigt! Så nu är det mer frisyr av det =) Såå himla söt blev hon! Nu sover skruttan, så jag ska plocka i ordning lite. Ikväll blir det valborgsmiddag hos mamma o Co.


Melinda - Mamma till Maja ♥

Gott gott gott :D Och va fin hon blev i håret skruttan!

ida-maria,mamma till Lykka

Jag står sen länge med i organregistret!

Elin

Åh vad kul med akutmedicin! Ska läsa den i nästa termin ;-)



Jag står som donator, känns självklart för mig att de kan rädda livet på någon när jag själv inte ska ha dem längre ;-)

Amanda

Grym sida du har! Har du designat den själv? Om inte, var hittar man isåfall designen du använder? Tack :)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress