110825 - Okänslig
Det går fortsatt bra på op, vissa stunder blir det lite drygt när man mest står och tittar på, men det är intressant med! Fått se en lung-operation med nu, i tisdags, och igår bytte jag över till central-op med en klasskompis, så jag skulle få se lite annat! Fick se två urologiska operationer och en mage! Mage var nog den "värsta" att se, värre än hjärta och sånt. Jag är dock betydligt mindre känslig för det mesta än jag trodde när jag började plugga! Det enda jag faktiskt har problem med nu är kräk, men man vänjer väl sig...

Både i tisdags och igår efter praktiken har det blivit lite hamburgerbröd bakade till Mejans kommande kalas (sådär en dryg månad för sent!). Eftersom vi bara ska grilla lite tänkte jag att jag i alla fall kunde göra bröden själv :) Det får bakas lite ikväll med och på fredag ska jag inhandla de sista grejerna och förbereda tårtan.

Nehe, dags att bege sig mot sista dagen på operation - idag ska jag få vara med om något riktigt spännande och roligt!!
Alfva

Riktigt coolt att vara en runda på operation måste jag säga. Det närmaste jag har kommit ett jobb på sjukhus var ett sommarjobb på bandet i köket på USÖ när jag var 15... :D

Fast jag fixar ju varken blod, urin eller kräks - så det är nog lika bra! ;) Kul att du trivs!

Melinda - Mamma till Maja

Jag förstår inte heller varför man skriver en kommentar som är negativt inriktad mot ens blogg, min blogg är inte mitt liv och jag skriver inte allt i den ;/ dom kan ju iallafall skriva sitt namn, men det är enkelt och bekvämt att gömma sig bakom namnet Anonym.. Man kan egentligen bara skratta åt 'dom' ;-)

Madde

Tack - det är helt underbart! Ännu mer underbart när han är på svensk mark igen men nu VET vi ungefär NÄR det blir o då känns allt mkt lättare:)

Angelina

Intressant blogg! Det märks att du gillar att skriva!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress