- M 25 år, överraskningshelg ♥

Om ni undrar varför jag har varit så frånvarande nu de senaste dagarna, så har vår lilla familj varit iväg på en liten tripp. M fyllde 25 i helgen, och i fredags när vi precis skulle bege oss iväg och han var redo för jobbet kläckte jag att han inte alls skulle dit ;) Han fick inte veta mer än så förrän vi var nästan framme. Målet blev Helsingborg! Varför just dit kanske många undrar? Hmm, jag fick nys om att det låg ett stort köpcenter där med bra shopping, och då ett mål med helgen var att inhandla julklappar passade det ju bra. När jag dessutom fick se att de hade julmarknad i Helsingborg just denna helgen slog jag till! Fixade ledigt åt M från jobbet och bokade.

När vi kom fram blev det ett par timmar på stan där vi hittade litegrann, och därefter fick han veta att vi faktiskt inte skulle hem på kvällen :)




I stället begav vi oss till Villa Malla gästgiveri! Vi blev jättenöjda då vi kom fram, mysigt, lantligt, stort rum och bra bemötande. Vi skulle dessutom äta julbord där på kvällen, vilket var otroligt gott!




På lördagmorgonen fick M veta att vi inte skulle hem den dagen heller. Lördagen bestod av shopping på Väla köpcenter. Det ska tydligen vara Sveriges största, men jag vet inte?! Alltså visst var det stort, men jag tycker att t.ex. Nordstan i Göteborg känns större. Men kanske bara en känsla :) I alla fall blev vi nästan klara med julklapparna, skönt!



Vår otroligt goda lunch på Wok Kitchen på Restaurangtorget!

På söndagmorgonen åt vi frukost, packade ihop grejerna och åkte iväg på julmarknad på Fredriksdal. Mysigt och gammaldags, så som en julmarknad ska vara! Fanns väl inte jättemycket, men då målet inte var shopping den dagen ändå så gjorde det inget :) Det fanns lite julpyssel som Meja sysselsattes med en stund, djur att titta på m.m.

Allt M fått veta om helgen fick han veta genom kort som jag hade fixat i Photoshop och framkallat. Lite roligare än att bara berätta :) Han var nöjd i alla fall och var glad att vi inte hade ordnat med någon stor fest vilket vi hotat med tidigare ;)
Vi började faktiskt firandet lite redan i torsdags kväll då han fick ett par kort med lite söta meningar på, och picknick i sängen!


Josefine

Härligt! Överaskar du mig med när jag fyller 25;) Det var detta som var "hemlisen" då antar jag?

Kram

Melinda - Mamma till Maja ♥

Låter som en mkt trevlig helg :)

Alfva - i preggoland!

Åh, du verkar riktigt duktig på det här med överraskningar! Vilket kul initiativ! Kan du smitta av dig lite på min karl tror du? ;)

Beatrice, mamma till Devin och Lili.

Jisses, inte illa! :)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress