111222 - Nu är det jul, här i vårt hus!



Helgen som gick var kanonbra :) I fredags kväll blev det laxtacos och mys med mina älsklingar, och i lördags var jag i och för sig själv nästan hela dagen, men det var så skönt att bara vara :) Plockade lite och sen bara slappade jag. Underbart!

I söndags var det dags för vår traditionsenliga julgranshuggning! Mycket trevligt som vanligt! Traktortur för de som ville till den utsedda platsen, huggning av julgranar, grillning och tomtebesök.





Meja ville så gärna ha en egen liten julgran, så såklart fick hon det! Hon ville ha gul färg i den sa hon, så fick bli guldigt :)



I tisdags var det dags för Mejans julfest på förskolan!



I onsdags kväll kläddes vår julgran, fick bli silver och rött i den :)





Igår började mitt och Mejans jullov på riktigt och första dagen spenderades med att ta det lugnt och städa lite + griljera julskinkan. Idag har vi börjat dagen med lite brödbak och ska snart plocka undan lite och fixa lite mer julmat, för ikväll mina vänner - börjar julfirandet! :)

Alexandra - Mamma till Neo och Nellie!

Vilken mysig gran :D Kramar ALexandra



God jul på er :D

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress