110203 - Jobbångest
Igår hade jag en väldigt slapp ledig dag tillsammans med Meja. Vi började med att ha sovmorgon till 10 och på förmiddagen satt jag här vid datorn och hon kollade på Nicke Nyfiken (guud vilken pedagogisk förmiddag!). Framåt dagen tog jag i alla fall tag lite i städningen här hemma genom att diska, tvätta lite och städa undan i sovrummet samt dammsuga köket och vardagsrummet. Alltid nåt! Fast jag hade ju hunnit betydligt mer om jag inte varit så förbannat lat med att komma igång! Jag måste städa mitt toalettbord där allt ligger samlat uppepå, plus massa skrafs i, usch vilken oordning! Även garderoben är dags igen. 

Vi hade även tänkt vara lite mer seriösa med potträningen nu (eller seriösa var väl att ta i, men låta henne sitta varje dag igen), så häromdagen när vi handlade köpte jag trosor till Meja. Så förbaskat söt blev hon i dem, och hon var så stolt så :D (hon kissade i pottan 1 gång och sen fick hon ha dem ett tag innan vi tog på blöjan igen när hon skulle se på TV.)



Idag blev det upp tidigt igen. Jag fick gå upp en timme tidigare för att plugga lite inför basgruppen. Lämnade sedan Meja på förskolan för första gången på nästan en vecka (vilket gick jättebra) innan jag begav mig in till skolan. Vi gick igenom lite olika modeller för folkhälsoarbete, vilket gick ganska snabbt så vi kunde sluta ganska tidigt. Detta gjorde att jag kunde lägga lite extra tid på träningen efter ;)  

Nu har jag bara suttit här, igen, faktiskt fått lite pluggat! Skulle beställa en solhatt till Meja och hittade sidan Filur.se, ny favorit kan jag säga! De hade massor med fina grejer, både dyrare och lite billigare. Nu skulle jag ju bara ha solhatt eller keps, så jag kunde ju inte köpa hur mycket som helst ;) Men detta blev det i alla fall:


Jag blev lite kär i den svarta kepsen. Förresten, vad SVÅRT det var att hitta en normal solhatt! Hittade en från geggamojja på en annan sida som var fin, men den var slut =/ Fick bli en ganska mönstrad och rosa ändå till slut (det jag INTE ville ha), men i alla fall med lite rött i så man kan ha den till rött också ;) Måste ju matcha!

Nehe, hoppa in i en lång härlig dusch nu och sen bege sig ner och hämta Meja!

...just det ja! Rubriken var det ja... Jo, jag har en del sommarjobbsångest just nu. Jag vet att jag har jobb på Maxi och att många säkert tänker att jag är bortskämd som ändå tjatar om sommarjobb. Men grejen är att jag har ungefär 0 chans att få jobb om ett år när jag är färdigutbildad om jag aldrig har jobbat inom vården, så jag måste! I morse gjorde jag något jag inte hade tänkt göra...sökte till kommunen (äldrevården). Detta är inte något jag vill göra egentligen, eftersom jag skulle lära mig så massa mer på sjukhuset, men det är i alla fall en erfarenhet.
Anledningen till att jag har lite panik nu är att vårt kära landsting gick ca 250 miljoner back förra året och säger stopp stopp stopp till anställningar just nu. En del vikarier måste såklart in, men det är så få som bara möjligt. Jag ska i alla fall hålla tummarna allt jag kan nu! Skickat ett par "påminnelse-mail" nu till ett par avdelningar så får vi väl se om jag hör något de närmsta dagarna. 2 i min basgrupp har fått på 2 av mina sökta avdelningar nu =/ (självklart kul för dem, men jobbigt ändå)
Anonym

Intressant att du tar upp potträningen. Jag kommer säkert rusande till dig när jag själv står där :-)

Anonym

Intressant att du tar upp potträningen. Jag kommer säkert rusande till dig när jag själv står där :-)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress