110223 - Planeringsdag
Hej på er =)

I måndags fick Meja vara hemma från förskolan ännu en dag... Snoret rann fortfarande och så hade hon hostat halva natten. Vi hade sån tur att M:s lillasyster ändå har sportlov denna veckan och därför kunde vara hemma med Meja så M slapp ta VAB. Jag kunde inte vara hemma från skolan eftersom vi hade introduktion på vår nya kurs - Organisation och ledarskap i vårdkontext - låter spännande va?! ;) Vi hade en introduktionsföreläsning, sen var jag och tränade, och därefter hade vi basgruppsträff där vi planerade upp dessa 5 veckornas studier lite.

På kvällen fixade jag och Meja köttfärsbiffar till middag. Även kusin kom hit och åt, stackaren :'(


Meja fick såklart göra sina egna biffar =)


När M kom hem blev det lite dipp och grönsaker i sängen till ett avsnitt Lost!

Igår hade M och Meja sin lediga dag de har varannan vecka, och eftersom jag inte hade något inne i skolan tog jag en ledig dag jag med =)
På morgonen bestämde jag mig för att ringa runt lite om sommarjobb då jag inte hört något än. Jag som hatar att ringa satt och våndades i en halvtimme innan jag kom igång, och beredde mig på att ringa sisådär 20 samtal med negativa besked då landstingets ekonomi är i botten nu och det sparas in på allt som kan. I alla fall, hör och häpna, jag fick napp på första stället! Inte ett jobb, men i alla fall besked om att hon gärna ville att jag skulle komma upp med CV och träffa henne. Senast nästa vecka skulle jag få svar via telefonen, gissa om jag är ännu mer klistrad vid den nu!

Efter en lugn förmiddag med lite plock och så hemma åkte vi dit och lämnade det innan vi åkte på en shoppingtur. Inhandlade ett kassaskåp, en ny dörrmatta, en ny köksvåg och lite sånt smått. Därefter blev det träning medan Meja underhölls i barnpassningen, och sedan kör för mig.

Idag var det pluggdag medan Meja var tillbaka på förskolan igen. Har dock inte blivit så mycket pluggat då jag haft massa annat som snurrat i huvudet. Beställde i alla fall böckerna jag behövde, och några till ;) Bok-REA:n börjar ju idag, så jag inhandlade ett par nya kokböcker! Den med surdeg var dock inte på REA, men den har jag suktat efter länge!
 

Jag har i alla fall fått lite pluggat till morgondagens basgrupp, skummat igenom ett par lagar. Har även planerat upp de 2 närmsta veckornas schema med endast 1 fungerande bil och M:s nya schema på jobbet han ska gå på i mars. Fick ändra lite förskole-tider för Meja, tur vi har förstående personal där ;)
Det dumma var att M kommer vara "ledig" varannan vecka och bara jobba 2 dagar. Jag kollade om man då får lämna Meja ett par timmar ändå en till dag, men det får man inte =( Vi har henne gärna hemma, så det är inte det! Bara det att det känns lite dumt för hennes skull att ha henne där bara 2 dagar... Menmen, inget att göra åt! Är ju bara under mars så =)


Blev en promenad för att hämta snuttan innan. Alldeles underbart väder, 0-gradigt och strålande solsken! När vi kom hem åt vi mellanmål - mina nybakade frallor jag passade på att göra mellan planerandet och pluggandet =)
Alfva

Jag är faktiskt lite sugen på att åka tillbaka till någon av Kanarieöarna inom kort. Har inte varit där sen jag var 14 eller 15 och känner att jag har glömt hur det "var"!

Du kan väl se till att ta rejält med bilder? ;) När åker ni förresten? :o



Vi håller på att wealar och dealar på det sista hotellet, så jag är inte klar med själva "budgeten" ännu - återkommer om det!

(Och för att jag då är nyfiken - vad går er resa på?)

Melinda - Mamma till Maja ♥

Åh så smarrigt allt de där ser ut :)

och duktig du som orkade läsa igenom allt ;)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress