110101 - 2011
Då var det nytt år och en nystart på massa saker (som vanligt). Har egentligen inga riktiga nyårslöften, men som vanligt ska jag försöka komma i form, d.v.s. äta bättre och träna regelbundet. Denna gången ska det gå bra! Dessutom har jag sagt till mig själv att jag ska försöka sätta Meja först ännu mer än jag gör, t.ex. inte bli irriterad på henne när jag tycker att hon stör eller så, hon förstår ju inte det. Jag måste försöka se allt mer från hennes perspektiv. =)

Nyårsaftonen igårkväll var mycket trevlig! Vi var hemma hos C & R (samma personer som var här hos oss förra året). Jättegod mat fick vi, gissa om vi blev glada när förrätten skulle bestå av Toast Skagen ;) haha! Varmrätten blev sedan smördegsinbakad fläskfilé med massa champinjoner och gott i, serverad med hasselbackspotatis, bearnaisesås och fetasallad. Till efterrätt fick vi vaniljpannacotta med bär. Mycket gott alltihop! Lite cider och så intogs också, och såklart bubbel vid 12-slaget!

Meja somnade vid halv 11-tiden och sov sig igenom hela 12-slaget =) Vi hade varit ute tidigare på kvällen och skjutit lite med henne och hon älskade det. Hon skrek "mee, mee" hela tiden!

Förutom allt ätande spelade vi spel, Absolut överens och Med andra ord. Vet inte vad som hände igår för jag var med i det förlorande laget både gångerna, attans!


Mejas outfit:
Svart tröja med rosett av små nitar
Svart tyllkjol
Svart/silverglittriga strumpbyxor
Allt från Maxi, i stl. 86. För stort, ffa strumpbyxorna vilket hon har 68 i fortfarande annars ;) Detta gör att vi antagligen inte behöver köpa ny nyårsoutfit nästa år! Nice ;)


Min outfit:
Svart glansig/glittrig klänning från Capri
Svarta strumpbyxor
Håret gjorde jag några extra lockar i och satte upp med massa hårnålar, och sminket fick bli silver och glitter och svart =)




Vi var även hundvakt till min kompis Maddes söta lilla Jack Russel Martini, och det gick bra med =) Hon och deras hund busade järnet hela kvällen lång, så idag är hon ganska slut ;)

Sov till halv 10 i morse hela familjen (+hundtillskottet) och gick sedan upp och åt god frukost med rostmacka och nypressad apelsinjuice, mumma!

Ha ett alldeles fantastiskt 2011 nu allihop, det ska jag försöka ha!
mamma

Sååå himla fina ni var (är ) båda två:)!!!

God fortsättning ni med:)!!!

Sara

Vi fick också sova till halv 10 idag, sedan tyckte Hugo att det räckte. Han vägrade sova igår så han var med vid 12-slaget. Spännande! Först var raketerna lite otäcka, men det gick snabbt över.



God fortsättning på 2011!

Alfva

Åh, jag blev SÅ sugen på hasselbackspotatis nu! :) Nu håller vi tummarna för ett bra 2011!

Alfva

Tack! Jag lyckades inte med att ta en enda bild på hela henne med klänningen ens haha!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress