110103 - Skolstart
Lördagen (nyårsdagen) blev väldigt lugn! Jag spenderade en stor del av dagen vid denna maskinen och på eftermiddagen åkte vi in till stan, lämnade av vovven och sen fikade hos M:s bror som fyllde år. Himla trevligt!




Igår var det dags för mig att jobba min sista dag på julschemat, 10-19. Dryg tid men otroligt goa pengar i februari eftersom det är bra OB inom Handels på söndagar ;D Det gick bra iaf, tiden gick okej fort mot de senaste gångerna, och jag kom hem till slut, där färdig mat och en sprallig liten dotter väntade på mig =)

Idag börjar skolan igen. Höstterminen löper ju fram till mitten av januari, d.v.s. två veckor till. Sedan börjar jag termin 5. Kan ni fatta?? Termin 5?! Det innebär att om 1 år / 12 månader / 52 veckor / 365 dagar kommer min största tankeverksamhet kretsa kring examensfirande, vad jag ska bjuda på att äta och vad f*n jag ska ha på mig då :P (examen i januari, vad har man på sig egentligen?) Helt sanslöst vad tiden sprungit iväg, och jag är stolt över mig själv denna terminen, det har varit mycket plugg, och jag har satt allt på första utom den där förbenade läkemedelsräkningen där jag slog fel på miniräknaren första gången ;) haha. Men jag kan! Jag vet att jag kan, och nu är det bara en pluggtermin kvar (som för övrigt ska vara väldigt slapp) och sedan är det termin 6, vilket innebär slutförande av examensarbete och slutpraktik. Sen är jag klar :O

I alla fall, idag blir det lämna Meja på dagis vid 10, sen åka in och träna lite (nya tag nu!) och efter träningen ska jag möta upp min projektplans-/examensarbeteskompis för att skriva ihop ansökningen till den etiska kommittén om vårt examensarbete. Sen är projektplanen helt klar, d.v.s. allt T4-arbete utom opponeringen på någon annans projektplan! Skönt :)

Gick upp tidigare idag för att finslipa mitt CV & personliga brev med, dags att börja söka sommarjobb! Måste få något!

Psst - viktbloggen är igång igen fr.o.m. idag!
Alfva

Vad kul att du börjar närma sig "klar"! :) Och kul att du ockås tar igång träningen igen, jag behöver all pepp jag kan få! ;)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress