110114 - Matvägran?
Meja var såå trött då hon hade sovit middag i onsdags efter förskolan. Jag väckte henne ändå inte förrän efter 1½ timme, men hon låg kvar i typ 20 minuter till sen och såg helt sliten ut! :)



Efter hon hade vaknat till ordentligt skulle vi ju till mamma och de och få lite info om nästa veckas hundvaktande. Meja och lilla Disa hade så kul ihop så på den fronten blir det nog i alla fall inga problem :P



Som sagt... ;) Man riktigt ser hur kul de har! Och Disa är ju söt!

Igår var det dags för vår opponering på projektplanerna. Efter att jag hade lämnat Meja på förskolan (halv 8, gäsp!) begav jag mig in till skolan och mötte upp Caroline. De första att bli bedömda var vi, och det gick bra =) De som opponerade på oss hade inte så mycket att ta upp, mest några små småsaker, och vid vårt enskilda samtal med examinatorn efteråt blev vi väldigt nöjda när hon bara hade några få rader med saker att komplettera! Hon var väldigt nöjd med vår plan och ämnet och alltihop!

Efter opponeringen och hämtning av Meja, mellanmål till henne och lite lek gjorde vi lite fläskpannkaka till middag, och Meja hjälpte till så klart =) Hon älskar att hjälpa till att laga mat!



(Högra bilden) - Hon väntade på pappa som vanligt i trappan igårkväll innan han kom hem =) Lika kul varje kväll!

På kvällen gick vi ner och fikade lite hos M:s föräldrar där Meja för första gången sa "klocka" hur tydligt som helst. Det är helt sjukt vad mycket hon lär sig hela tiden nu, igår eftermiddag skulle vi leka lite i lekrummet, och då kunde hon plötsligt pussla jättebra :O Hon har inte rört det på två månader, och nu kunde hon plötsligt...


Antagligen ingen mer än jag som orkar se min dotter pussla i 2½ minut, och höra min röst titt som tätt, men i alla fall ;)


Jag plockade även fram hennes 86-kläder igårkväll, som har börjat passa lite nu, en del i alla fall. Så hon fick prova en av julklappspyjamasarna igårkväll som såg gigantisk ut, men den passade :O Fattar inte vart min lilla flicka tagit vägen!



Idag har vi varit lediga, och vi började dagen med att följa med M:s mamma och handla lite. Hon skulle ändå åka så vi följde med mest för att ha något att göra. Meja har varit på lite monsterhumör idag, fått utbrott helt utan anledning och matvägrat! När händer det liksom? Hon åt en halv tunnbrödsrulle till frukost, och sen har hon fått i sig en banan och en sked gröt resten av dagen =/ Nu är i alla fall lillebror här och underhåller henne lite så hon är lite gladare nu. Hoppas hon äter av pizzan vi ska göra sen!
Madde

jätteduktigt ju=)

söt hon e=)

Melinda - Mamma till Maja ♥

Maja har haft strl.86 länge :P Är Meja verkligen så liten? :) Maja kan ha vissa 80.

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress