110119 - Massage

Igår när jag hade lämnat Meja på förskolan åkte jag och hämtade Caroline för att åka hem hit och plugga. Vi gjorde klart de kompletteringar vi hade på projektplanen, vilket gick relativt fort =) Åt lite lunch här hemma med innan jag körde tillbaka henne till stan, pluggade lite till inför folkhälsoarbetet vi ska göra med basgruppen nu, och sedan hämtade Meja igen.

På eftermiddagen satte jag mig och gjorde ett träningschema för kommande tiden (mer om träningen och maten kan ni läsa i viktbloggen, ni som är intresserade). Jag är så pepp på träning nu, synd att ryggen blev paj, men nu är den minsann bra igen så nu ska här tränas =)

På kvällen fick Meja sig ett bad medan pappa duschade


Meja och hunden är helt otroliga ihop när de väl lägger den sidan till, igårkväll sprang de här fram och tillbaka som en virvelvind och Meja skrattade så mycket att jag trodde hon skulle ramla ihop!


Idag har jag & Meja varit lediga. Förmiddagen tog vi det bara lugnt innan jag skulle till massören. Kändes lite dumt att åka dit för ont i ryggen när jag knappt hade ont längre, det blev väldigt lindrigt denna gången. Men det var otroligt skönt i alla fall :) Jag hade en rätt så stor knuta i ena axeln, så kanske blir en omgång till om ett par veckor. Har ju ändå rabatt genom jobbet =)

Meja var hos sin farmor medan jag var där, och hon hade inte sovit än när jag hämtade henne vid 1, så hon hann nästan somna i bilen på vägen hem (vilket tar mindre än 1 minut :P). Hon somnade när vi kom hem och när jag skulle väcka henne tog det en halvtimme innan hon slog upp sina blå eftersom jag inte ville vara för brutal :P

Eftermiddagshumöret har varit totalt värdelöst för hennes del, gnäll och skrik och kläng. Men emellanåt har hon varit lite trevlig och gosig och glad med =)


Vill man ha något så hittar man ett sätt att få det!


Jag passade på idag med att öka träningsmotivationen ännu lite till genom att beställa lite träningskläder från Ellos. Hade lite rabatt att utnyttja, och så var det REA, så det blev relativt billigt. Det var ändå märkeskläder (iaf hälften) och funktionsmaterial.

Melinda - Mamma till Maja ♥

Va kul att Meja har det så kul med hunden :) Maja älskar hennes mormors hundar! :)



Och vilken liten busunge, en framtida klätterapa? ;)

Madeleine Holm

Vad snygga träningskläder du har hittat! får nog ta mig en titt på ellos hemsida jag också :)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress