110128 - Träning

Simningen i onsdags gick super! :) Det är så skönt att simma, samtidigt som det ger bra träning. Dessutom är det skönt efteråt, att sitta i bastun och bara slappna av. Det gör jag iofs i princip alltid när jag tränat inne på Wellness med, enda anledningen till att jag duschar där är att jag kan basta då ;)

Igår morse kände jag mig - för typ första gången - som en välorganiserad och punktlig mamma. Jag gick upp, packade ihop träningskläder och förberedde frukost till mig och Meja. När hon vaknade - precis lagom till jag var klar - åt vi, gjorde henne i ordning och åkte. Jag befann mig sedan i skolan 10-15 minuter innan dagens föreläsning började, alltså precis lagom. Vad har hänt?! Börjar jag lära mig? :O


En av Mejas fina julklappströjor åkte på igår.

I alla fall, föreläsningen var lite flummig kan jag väl tycka, den handlade om hälsoarbete och hälsoekonomi. Tog mig i alla fall igenom den och lärde mig förhoppningsvis något innan jag begav mig in till gymmet för ett pass BodyPump - JA, jag har träningsvärk idag. Benen gör ont även när jag sitter stilla :P

På eftermiddagen åkte jag och Meja med mamma o Co. till mormor på födelsedagsfika. Meja blev alldeles gudomligt söt i 2 inbakade flätor :D




Meja med sin älskade mormor. Duktiga jag missade såklart att fota själva födelsedagsbarnet...Alla andra kom med på kort!

Idag började dagen nästan lika organiserat som igår, pack av träningskläder (bara det! Med tanke på min helvetiska träningsvärk), förberedelse och uppätande av frukost till mig, och så fixa Meja. Dock kom vi iväg liite för sent idag, men inte så konstigt när man inte är van vid att lämna henne redan innan 8! Jag kom i alla fall till skolan på basgruppsträff i tid.

Efter basgruppen var jag nära att hoppa över träningen, men jag tog mig i kragen och tänkte att, äsch, det är ju musklerna jag har ont i, jag ska ändå "bara" träna kondition ;) Haha. Passet kan ni i alla fall läsa om här! Jag har förresten fått mina träningskläder jag beställde från Ellos med, så idag blev det invigning av löpartröjan och överdragströjan :) (förresten vill jag ha gym-speglar hemma, man är så förbaskat smal varje gång man är där!)



Kläderna var jättesköna!

Hämtade Meja efter träningen och nu sover hon medan jag passade på att äta lite lunch och att sitta här. Ska strax ta tag i diskberget och städa lite så vi kan fredagsmysa i lugn och ro ikväll!

Isa

Usch ja du kommer säkert bli fantastisk! :-)

Måste me berömma dig för all text& foton du lägger ut! Jätteintressant :-)

Madde

Ska nog också snart börja på Wellness =) Då kan vi träna ihop!! Känns alltid tryggt att gå första gången på pass med någon man känner! Ska bara få pappa att betala gymkortet först ;) haha

Anonym

Väx upp !!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress