- Göteborgsweekend

Helgen började tidigt i lördags morse då vi begav oss av hemifrån!



En fikapaus och knappt 5 timmar senare var vi på väg in på Liseberg =) Jag som älskar att åka karuseller var så klart lycklig, och Meja verkar gå i mina fotspår! Stackaren hade ju dock inte vuxit över 90-cm-gränsen än, så hon fick inte åka alls mycket =/ Hon pekade längtade efter både små grodorna och lilla berg-o-dalbanan! Menmen, det hon fick åka åkte hon, och älskade det =)



Jag & M:s syskon hade bokat Quick Pass över internet som vi använde på Kållerado, Balder & Lisebergsbanan. Vilken bra uppfinning! Man kände sig inte alls hatad då man gick före alla i kön ;) haha. Men förbaskat skönt då M och Meja hade fått stå och vänta i timtal sammanlagt annars! Tyvärr blev det inget åk i nyheten Atmosfear, eftersom det var nästan en timmes kö dit och Quickpassen inte gällde där.



Jag blev lite blöt efter Kållerado...



Vi kom även hem från Liseberg med inte mindre än 6 kg choklad... Först vann M Dumle, sen vann jag Marabou mjölkchoklad, och innan vi skulle bege oss därifrån fick M sig en KexChoklad med ;)



På kvällen åkte vi och checkade in på hotellet och somnade sedan ganska så ovaggade.

På söndagen fick vi i alla fall sova till lite och sedan blev det en heldag på Nordstan. Jag hittade mig 2 klänningar, en bodyscrub för ett BodyShop-presentkort jag hittade här hemma och en bikini! Lunch på PizzaHut fick vi i oss också, så bara där var min helg gjord ;)



Igår morse var det dags för hemfärd efter en smarrig hotellfrukost. Fick ju tyvärr åka hem en halv dag tidigare än tänkt eftersom jag skulle jobba =/

Malin

ÅH vad gott med all choklad :D :D Att ni skulle vinna så många :)

Viola

Oh vad roligt ni ser ut att ha haft det!

Melinda - Mamma till Maja ♥

Åh så kul med en liten semester! :D

Malin

Det betyder att man räcker ut tungan :-) fast de är inget uttryck som är myntat i norrbotten utan de kommer ifrån sthlm, roslagen som jag är ifrån :-) har ju bara bott några år i norrbotten. Hamnade av en "slump" i den norra delen av sverige.

Sara

Åh, vad kul med Liseberg! Hugo hade ju också fantastiskt kul där, trots att han inte heller fick åka så mycket :)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress