110723 - Veckan som gått

Har jobbats lite i veckan, men var även 3-dagarsledig tisdag till torsdag =) Jätteskönt! I tisdags då vi var lediga tillsammans hela familjen spenderade vi dagen med en tur till Dragsö då det faktiskt var sol. Mötte även upp Linda & Tindra samt Johanna där. Såg knappt röken av Meja och Tindra på hela tiden vi var där ;) De leker så bra tillsammans nu!




Tisdagkvällen var jag på bio med kusinen - sista HarryPotter - och den var bra =) Var ett bra slut tycker jag! Onsdagen var vi också lediga tillsammans, men vädret var kass så det blev en ganska slapp dag, var i stan en runda och gick på promenad och åt thaibuffé. Yummie! Myspys att bara vara... Längtar till den dagen då vi har semester tillsammans på riktigt igen.



I torsdags var Meja på dagis igen och jag pluggade. Gick väl sådär, förmiddagen gick mest åt till att skriva ner det sista vi ska köpa till huset, beställa ny kalender och sånt viktigt ;) Fick i alla fall lyssnat på lite föreläsningar...

Eftersom både jag & M skulle jobba idag på Mejas födelsedag passade vi på att ha kexätning och paketöppning igår morse i stället. Hon har två presenter till som hon kommer få när vi flyttat, men smågrejerna fick hon nu =)



Idag jobbade jag alltså förmiddagen, var en superbra jobbdag förresten! Allt gick som på räls, hann allt vi skulle och så. Otroligt skönt! Efter att ha blivit hemskickad lite tidigare för att fira födelsedag gjorde jag klart Mejas pannkakstårta (och en snäll variant till den kräsne lillebrodern) och så fick hon besök av Tindra (hemma hos mormor eftersom vi inte har så mycket framme hos oss nu). Fika och massa studsmattelek senare var båda tjejerna nöjda! Innan jag och Meja åkte hemåt blev det även taco-middag.





Meja fick fina presenter av Tindra, mormor med familj och hmm...styvgamlafarmor/farfar?! (min styvpappas föräldrar). Det blev filmer, några klädesplagg, en spargris gjord av moster och en liten gitarr. Sen ska hon även få en lekstuga av mormor =)


Tröttfis ikväll! Godnatt!

Linda

Så söta de är!! :-) tack för idag!! Kram

Melinda - Mamma till Maja ♥

Vad tyckte hon om att öppna paketen? :) Fina bilder!

Malin

Vad söt hon var på bilderna då hon var nyvaken :) Litet troll.

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress