110615 - Bildupdate

Då jag bara har MMS-bloggat sista dagarna kommer här lite bilder och så =)

I lördags efter jobbet tog jag ju med mig Mejan och lillasyster på cirkus! Var ingen jättehöjdare så, lågbudgetvariant, men barnen gillade det och det var det som var meningen med det :) Var Cirkus Bambino vi var på, en familj på två vuxna och 6 barn mellan 7 och kanske 20 som hade den. Fattar inte att Meja vågade rida, men hon skulle bara. På hemvägen var hon helt otrolig och gick själv hela vägen från cirkusen hem till mamma och de, vilket var knappt 1½ km!



På söndagen var vi ju i lekparken jag och Meja. Stekte lite pannkakor och plättar på morgonen innan vi gick. Promenaden dit tog "bara" 45 minuter när Meja gick själv och skulle kolla på allt, tar 10 minuter i normala fall ;) haha! Var sedan där ett par timmar, Meja lekte, hängde överallt och sov, jag busade med henne, solade och pluggade.






På eftermiddagen var det kalas för kusin som fyllde 15 år, och när jag kom hem på kvällen förberedde jag lite för jobbet som ju skulle starta dagen efter och gick och var nervös ;)



Jobbet gick sedan super första dagen, får hoppas det håller i sig!

Igår var vi lediga allihop, men då de skulle ha utflykt med Mejas förskola åkte vi med på den. Var i Wämöparken och hade jättetrevligt. Barnen lekte och tittade på djuren och så åt vi korv med bröd.




På eftermiddagen åkte vi med M:s föräldrar till IKEA då de ändå skulle köra dit. Shoppade en del, men det blev ändå ganska billigt tycker jag nog =) Blev en hallhylla till huset, hyllor till förrådet, klädställning till vinden och ett bord+stolar till Mejas kommande lekstuga, sen några smågrejer!



Nu har jag suttit här och fixat lite på morgonen och ska lägga över bilderna från utflykten på ett USB-minne att lämna till förskolan, och sedan ska jag mysa ner mig med Meja ett tag innan det är dags för träning -> jobbkväll!

Malin - Mamma till Nova

Va fin header! Sommrig och fin! Va roligt att ni kunde följa med på utflykten!

Isa

Vad söt hon är Meja! Urgullig! Hur bloggar du från mobilen?

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress