- Asiatisk quinoasallad

Kommer ni ihåg att jag beställde kokboken Paulúns GI-mat? Idag var det dags att prova ett recept därifrån. Jag satte detta receptet på matlistan denna veckan på vinst och förlust, jag trodde ärligt talat inte att jag skulle tycka om det. Jag tyckte att det var för mycket olika smaker, och så brukar jag inte gilla frukt i mat. I alla fall så var jag mycket positivt överraskad då jag smaskade i mig den i bastun på gymmet idag, den var otroligt god! Alla smaker liksom smälte samman och blev till en enda god smak. Mums!
Det var relativt mycket kalorier i, men den är ju ändå nyttig & även GI-vänlig!

2 port. (jag ändrade liite i receptet från boken)

1 dl quinoa (okokt)
1 rödlök
½ gurka
1 avokado
1 mango
1 burk (300g) kräftstjärtar i lake
1 burk (400g) svarta bönor
Dressing:
1 msk rapsolja
1 pressad lime
1 chilifrukt

Koka quinoan enligt instruktioner på paketet (ca 15 min). Skala och hacka rödlöken & tärna gurka, avokado & mango. Blanda detta med kräftstjärtar och bönor, som båda är avrunna.
Hacka chilin fint och blanda med olja + lime. Häll detta över salladen, och blanda allt.

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress