110303 - Sommarjobb! :D
Här har det allt hänt grejer de senaste dagarna ;)

På morgonen i måndags ringde telefonen från dolt nummer, och jag trodde att det var från avdelningen jag var & sökte jobb på förra veckan, så jag blev så klart nervös. Dock visade det sig att det var från en annan avdelning på sjukhuset dit jag skickat ansökan med en bekant, och de ville gärna ha mig där i sommar :D Sån otrolig lättnad efter all oro de senaste veckorna! Så, sommaren kommer spenderas som undersköterska på avdelning 49 på Blekingesjukhuset, en avdelning för kirurgi (kärl/urologi). Ska bli så kul!



I måndags annars var det egentligen basgruppsträff i skolan som gällde, men då jag vaknade förkyld och med sprängande huvudvärk fick det vara. Meja fick också stanna hemma igen, då ändå både jag & M var hemma på förmiddagen. Vi åkte iaf och storhandlade på eftermiddagen när M åkte till jobbet. Sen påbörjade jag storstädning av köket med att frosta av frysarna & städa kylarna. skönt att ha det gjort.





Slängde ihop lite müsli på kvällen med. Gissa om jag längtade efter tisdagens frukost?! ;)

Tisdagsförmiddagen blev det lite plugg och så innan jag åkte in till sjukhuset för att träffa min blivande chef. Hon verkade jättetrevlig =)


Eller ja, intervju och intervju, men träff =)


Efter mötet gick vi in till stan för att möta upp min kära vän Madde - som jag träffar alldeles för sällan - på en fika. Meja fikade på chokladbiskvi (muta eftersom hon skrek halva vägen från sjukhuset och jag verkligen inte orkade lyssna på det mer. Det funkade :P) & så babblades & shoppades det lite, blev en ny ryggsäck till Meja inför GranCanaria-resan.



Meja igår:



Igår fortsatte köksstädningen med att börja med skafferiegrejerna. Blev dock ett större projekt än tänkt då jag bytte plats på ena skafferiskåpet och skåpet med plastburkar & sånt då det blev mer logiskt :P Ligger därför grejer över hela köksbänken nu. Så idag har jag varit & köpt lite mer förvaringsburkar på ÖoB, och lite annat =) Var inne i skolan först på förmiddagen och planerade en redovisning lite.

Menmen, sortera in skafferi- och plastgrejer nu! ;)
Alfva

Grattis! Inte för att jag var direkt orolig, men skönt att du har det löst!!

Kram

Beatrice, mamma till Devin & liten i magen ♥

Grattis! Underbart att ha jobb i sommar ju! :)

Vad duktig du är som fixar o donar där hemma. Här skulle också behöva rensas och köpas lite nya matlådor och grejer!

ida-maria,mamma till Lykka

Skönt att ha sommarjobbet fixat redan nu! Lycka till :)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress