100512 - Det är mycket nu...
I måndags var det dags för några från klassen att vara med på polisövning :) Vi fick förfrågan från Polisen om vi kunde tänka oss att ställa upp som figuranter när de skulle ha övningar här, och det hakade vi på! Superkul var det =) Vi började morgonen med att demonstrera, mot badhuset av allting! Haha. Stod och hittade på massa ramsor och var lite elaka mot poliserna. Efter det följde en lång väntan innan det var lunch och sedan dags för diskoteksbrand! Vi sminkade oss med kol och blev instängda i ett rökfyllt hus där vi sedan skulle ta oss ner och ut och poliser, brandmän och ambulanspersonal skulle ta hand om oss medan vi spelade panikslagna, hade svårt att andas o.s.v. och ville in i huset igen och hämta våra vänner :) (Förresten, det är helt sjukt vad dåligt man ser i ett mörkt rökfyllt rum, man såg inte handen framför sig om man sträckte ut den - obehagligt!!)



Åkte sedan och hämtade min lilla plutta och mös med henne resten av kvällen!

Tisdagen var också en bra dag =) Åkte in till skolan på basgruppsträff på morgonen, eller ja - åkte bussen till stan och sen gick till skolan! Pratade lite om chock och så. Gick sedan tillbaka till stan igen och la mig i parken och solade någon timme tills mina älsklingar kom och mötte mig för lite lekparkshäng och Subway-lunch (som även den intogs i parken). Därefter var det då dags för bankbesök och fastighetsförmedlingsbesök och det gick ju bra som ni kanske såg på kvällen här i bloggen :) Firade sedan husköpet med en god glass på glassiären och ett träningspass på gymmet!



Igår skulle jag plugga hela dagen när Meja var på förskolan, men eftersom tankarna (förståeligt nog) är på annat håll just nu blev det ganska mycket letande på bl.a. IKEA's hemsida på förmiddagen och lite sånt, innan jag gav upp det där med att försöka plugga och städade & rensade min garderob i stället. Det var lättare att göra något praktiskt, som man ändå kände hade med flytten att göra. På kvällen började vi även packa lite, sånt som man ändå inte kommer behöva använda förrän efter flytten.
Kusin var här och klippte mig på kvällen med. Bara topparna, kunde inte bestämma mig om jag skulle göra något roligare eller inte... =/



Blir nog en ungefär likadan dag idag :P Har inte kommit igång med att plugga än i alla fall. Ska ta tag i lite mer tvätt nu och städa klart Mejas rum tror jag. En joggingrunda med ska hinnas med innan jag hämtar Meja är det tänkt! Sen ska jag hämta henne med cykeln och ta en lång cykeltur till Maxi för att handla litegrann innan vi ska cykla hem igen.

Ha en fin dag alla!
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress