110508 - Helg

Praktikveckan på akuten är nu över, och jag hade det bra! Sista dagen var dock knappt något att göra =/ Dagen innan fick jag vara med på lite gipsning och röntgen och så. Satte i alla fall en PVK sista dagen som lyckades - på en person över 90 år! Lite stolt ;)

I fredags var det först föreläsning i skolan om vätskebalansen i kroppen, syra-bas-balansen m.m. Jisses så krångligt det är, menmen, snart fastnar det väl!
Hämtade sedan Meja och gosade med henne en massa när hon vaknat. Hade saknat henne massor i veckan då jag varit borta så mycket!
Blev sedan en otroligt lyxig fredagsmiddag bestående av yoghurt, müsli & makrillmackor :P haha! Meja fick överbliven pizza från dagen innan, så hon fick lite mer fredagsmat i alla fall.



Igår morse skulle både jag och M jobba, så Meja fick vara hos farmor och de andra. M började innan mig, så passade på att ta mig en härlig promenad när han hade börjat, så skönt var det! Gick och log med bra musik i öronen, underbara tankar i huvudet och solen skinande på mig. Folk undrade nog vad det var med mig ;)

När jag kom hem bjöds det på varmrökt lax med romsås och så, mumma! Bra att jobba i affär, hittar nedsatta saker som är kort datum på ;) Halva priset!





Idag har det varit en rätt lugn dag, myst lite, plockat lite, och varit på möte med kören ang vår höst-"show"/soaré/kavalkad eller vad det nu blir ;) Hoppas alla haft en bra helg!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress