110513 - Kass!
Ja, denna veckan blev verkligen kass, vad gäller plugg i alla fall... Har knappt så mycket som öppnat böckerna... Tur jag i alla fall fått lite städat, tvättat och rensat, så jag känner att jag gjort något vettigt.

Blev ingen lång cykeltur med Meja igår. Jag såg mörka moln långt bort, så jag vågade inte chansa om det skulle vara så att det blev regn tills vi skulle hem igen. Blev i stället bussen till Maxi för lite småhandling. Eller ja, jag hade tänkt småhandling, men njaa, det kan man nog inte kalla det! Passade i alla fall på att köpa första födelsedagspresenten till Meja, och så köpte vi en ny torkvinda igen! Den vi köpte på Jem&fix för ett tag sen ska minsann reklameras! Den hängde bara, och när vi skulle skruva åt den hårdare sprack plasten :S Nu blev det en rejälare med bara metall i stället som förhoppningsvis ska hålla. Det är 4:e vi är inne på!


Förra sommaren, då vår dåvarande torkvinda hade knäckts när det blåste... Lite låg?! ;)

Blev i alla fall en liten cykeltur när jag hämtade henne på förskolan!


Idag var hon bara på förskolan 2½ timmar, så jag slapp få lika dåligt samvete över att jag inte pluggade. Fick lite mer rensat, packat ner ett par kartonger med grejer och så. Himla smidigt att M kan ta hem ett par banankartonger från jobbet varje dag så vi kan packa lite efterhand! Blev lite cyklande både för att lämna och hämta Mejan, bara det att precis när jag skulle hämta henne började det ösa ner regn, så jag fick dra på regnkläderna, och blev dyngsur på vägen! Slutade i princip tills jag hade hämtat henne igen ;)



När jag hade hämtat henne var det sovdags, och ungen vägrade sluta sova när hon väl hade somnat. Började försöka väcka henne efter 1½ timme, men helt vaken var hon inte förrän efter 2½ :O Trött?!




Nu ska jag dammsuga av är, och förbereda lite räkmackor tills M kommer hem :) FREDAGSMYS! (och vi är båda lediga hela helgen, underbart!!)
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress