- Ny förskola = ångest...
Då kom det där samtalet igår... Samtalet vi inte trodde vi skulle få. Meja har fått ny förskoleplats, här i byn. Vi har ju själva satt upp oss i kö, så helt oförberedda var vi så klart inte, men då det varit så långa köer här länge räknade vi med att få vänta till hösten -12. Plötsligt fick vi erbjudande om att börja skola in direkt, eller alternativet att vänta till januari, vilket var det vi hade satt upp.

Börja skola in direkt var inte ens ett alternativ, och egentligen känns det fruktansvärt jobbigt att göra det i januari med! Vi trivs så otroligt bra med den nuvarande förskolan, och vill inte byta bort det. Men, att köra 6 km åt fel håll varje dag känns lite onödigt, plus att nu kommer vi inte behöva ha bilen för att lämna & hämta henne. Så praktiskt sett är det så klart bra. Men, likväl sjukt jobbigt! Jag kommer gråta...

Fördelen nu är att det kommer bli efter att hon ändå varit julledig, så det blir en lite naturlig övergång. Dessutom skulle hon ändå bytt avdelning från småbarnsavdelningen under nästa år, så det blir lite lättare tack vare det med. Men som sagt, jobbigt känns det, och det kommer ta tid att vänja sig vid tanken!

Förskolan vi satt upp henne vid vet jag ju också är bra, mina syskon har gått där, och det var tack vare att vi vet att de är bra som vi satte upp henne där från början. Jag är helt övertygad om att det kommer bli bra där, men jag kommer ändå sakna nuvarande förskolans pedagoger, de är speciella!


En liten tjej inför sin första dag på förskolan & på sitt livs första skolfoto
Alfva

Hon kommer fixa det galant. Och främst - ni kommer fixa det! :)

Själv är jag glad att vi bytte från dagmamma till förskola, för den stimulansen behövdes här!

Frida - Gravid Militärmamma

Jobbigt att byta förskola, det förstår jag! Det kommer säkert att gå fint! Det måste ju vara lite praktiskt också, kan jag tycka. Drygt att åka åt fel håll varje dag. Det är tillräckligt att pussla med ändå för att få familjelivet att gå ihop, tycker jag!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress