111013 - Bildregn

Vi hade det jättebra i Malmö med "gamla kören" (ja, eller i alla fall jag, mamma, en kompis till henne och moster, det var mest de jag spenderade tid med) i helgen! Den mesta tiden i alla fall ;) Bussresan dit gick snabbt och smidigt (mycket tack vare Wordfeud :P) och väl där blev det en liten shoppingtur, bl.a. till en av mina favoritaffärer Lagerhaus! Blev FarsDags-present inköpt till M och lite så (inte på Lagerhaus dock). Därefter begav vi oss mot hotellet där vi gjorde oss i ordning för kvällens äventyr - middag och Les Miserables på Malmö-operan! Maten var otroligt god. Förrätten bestod av lite buffé med kall- och varmrökt lax, ljuvliga hemgjorda bröd, stekt sill och lite ost. Till varmrätt var det hjortstek och potatispuré med en rödvinssky smaksatt med lite choklad. Konstigt?! Japp! Gott?! Ännu mer japp! :) Köttet bara smälte i munnen!





Musikalen var bra. Dock tycker jag att såna musikaler utan något prat alls är lite jobbiga, på det sättet att man måste vara väldigt koncenterad hela tiden, och det är lite svårt att alltid höra vad de sjunger. De var otroligt duktiga de som var med i alla fall :)
Mitten av kvällen var sådär för mig. Efter pausen gjorde kombinationen magkatarr, för mycket mat och så lite kolsyra i pausen att jag missade början av andra akten och fick spendera den i sällskap med mig själv inne på toaletten i stället. Kallsvettig, sjukt illamående och uppsvälld mage som om jag var gravid i vecka 25! Fick knäppa upp min klänning för att kunna andas, därav den vackra bilden ovan ;) Fick gå och täcka hålet lite smidigt med koftan sen ;)

Måndag, tisdag var det praktik som gällde. I måndags började vi även lite med C-uppsatsen som vi ju ska dra igång med efter praktikens slut. Vi hade nämligen de första intervjuerna! De blev lite kortare än vi tänkt oss, trots att intervjupersonerna pratade på bra. Tror dock att det blir en del när man får ner det på pränt ändå :)

Igår var jag och Meja lediga, älskar att vara ledig mitt i veckan! Vi mös och hade sovmorgon, städade lite, gjorde kroppkakor (MUMS!) och var i lekparken. Fint väder var det, otroligt härlig höstdag! Passade på att ta massa kort, och bjuder därför på ett ordentligt bildregn från dagen :)



 

 



 



 









 

















Nu ska jag sätta mig och börja skriva ner intervjuerna från i måndags, och sedan bär det av till stan för lite träning och en intervju till! Ledig från praktiken idag med :)

Emma Viklund

Vad många härliga bilder :)

Melinda - Mamma till Maja

Massa härliga bilder! :)

Synd de där med din mage! Har den börjat krångla nu på senaste tiden eller? :( Har ej märkt att du skrivit nåt om de förr..

Malin - Mamma till Nova

Tack för dina råd! Är så svårt att bestämma sig, så det är tur att det är ett tag kvar :)



Vilka fina höst bilder på Meja! :)

Caroline

Du verkar ha en mysig familj! Ta han om er :)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress