111021 - Obduktion
Hej på er!

En liten uppdatering om den senaste veckan kanske hade varit på sin plats?! ;) Jag är så trött nu, vill att praktiken ska vara slut. Eller ja, på ett sätt inte, för det betyder att jag ska vara färdig och redo för bedside-testen... Hu! Men det börjar faktiskt kännas lite drygt nu. Förhoppninsvis kan man nu, när det bara är 4 pass kvar, få ut det mesta möjliga och försöka njuta lite av de passen!

Helgen som var bestod av...praktik för mig och jobb för M. Stackars Mejan fick vara hos farmor m.fl. på lördagen och hos mormor m.fl. på söndagen. Eller ja, stackars och stackars, hon hade det hur bra som helst, men vi saknade henne ju! I lördags var hon på Mora Träsk som var här i Karlskrona och hälsade på, och det hade hon verkligen uppskattat :) Den dagen var lite tuff för mig, praktik på förmiddagen, sen jobb hela kvällen... Tack och lov var det lugnt på jobbet!

I måndags var det praktik igen, och när jag hade hämtat Meja åkte vi hem och bakade lite :) Gjorde lite cookies med linser i. Dock hade vi inga ägg hemma så inproviserade receptet lite, och resultatet blev lite mer som kolakakor ;) Gott! I tisdags förmiddag bakade vi igen, denna gången chokladmuffins, och äpplemuffins på M:s begäran. Dessutom har vi ätit lite god mat med den senaste veckan...det blir ju ofta så mycket godare mat när man har matlista! :)



Flätor fick hon ha också dagen till ära när vi var lediga :) Längesen jag hann fixa med hennes hår annars eftersom jag haft praktik så mycket morgnar. Hon ställde villigt upp framför kameran :)





I onsdags var en lite spännande dag. Jag och min T3:a från praktiken och en till började dagen med att gå på obduktion! Självklart obehagligt, men faktiskt även väldigt intressant! Just att få se hur allting ligger i kroppen och hur det ser ut i verkligheter i stället för på en ritad bild. Men ja, när det var slut kände vi oss inte så fräscha, lite skum lukt i näsan o.s.v., så det blev hem i stället för praktiken. Tände rökelse och drack te, och spenderade resten av dagen med att skriva ner 3 hela intervjuer till C-uppsatsen. Skrivkramp?! Ja, men förbaskat skönt att ha det gjort ;D När vi kom hem när jag hämtat Meja var vi ute och staplade ved, och hon lekte i lekstugan.



Igår var jag på studiebesök på röntgen hela dagen, intressant att se olika undersökningar, så man har möjlighet att berätta för patienterna sedan hur saker går till på ett bra sätt. Fick hoppa runt på olika saker, CT, MR, mammografi, "vanlig" röntgen, biopsi under genomlysning m.m. Hämtade sedan Meja och åkte hem och kokade risgrynsgröt eftersom hon önskade sig det och M ändå jobbade kväll, innan jag åkte och slängde av henne hos sin farmor medan jag gick på föräldramöte. Ett väldigt bra sådant! Vi diskuterade lite runt den nya läroplanen, hur den används i verksamheten o.s.v. och jag blev gråtfärdig ett tag! Jag vill inte byta förskola, vilket vi antagligen kommer göra när vi får en plats här, hon är ju på fel håll nu sedan vi flyttade, och det går inget vidare med bussar dit heller, alltså har vi ett problem när vi bara har en bil numera... =( Jaja, den dagen, den sorgen... Hon somnade gott när vi kom hem i alla fall ;)



Oj, vad långt inlägget blev! Ni får väl läsa vad ni är intresserade av ;) Måste bara avsluta med en bild på Mejan från häromdagen när hon kom ut i köket när jag höll på med maten, och sa "Jag fyyyse, mamma". Vände mig om och fick syn på detta, HAHA:



Förbannade skiiiit, gick upp extra tidigt för att göra ett blogginlägg åt er, så funkar inte blogg.se som det ska. Gah!
Melinda - Mamma till Maja ♥

Men va läskigt med obduktion :/ fy..

Och du har fullt upp du! Fyra pass kvar, håll ut! :)

Malin - Mamma till Nova & Bebis i magen ♥

Du är verkligen en super mamma! :) Inte nog med att du jobbar och har praktik jämt du hinner laga god mat hemma och bakar dessutom! :) & skolan? huur hinner du :)

Alfva

Herrejisses så lika ni är numera! Och obduktion låter riktigt läskigt, men ja.. Man ska ju se allt!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress