111027 - Praktikavslutning

Kålpuddingen i tisdags var good :)



Igår var jag ledig på förmiddagen, hann dock inte med mycket alls. Pluggade lite lite genom att börja läsa lite i vårdhandboken. Tror den är ganska bra att kolla igenom innan både teoretiska och praktiska tentan, och även att ha koll på inför framtiden :)
Blev en liten runda till praktiken och var där ett tag samt hade slutbedömning. Det gick alldeles förträffligt! Hon hade inte något negativt att säga och jag var godkänd utan minsta tvekan från varken henne eller skolhandledaren :) Hur härligt som helst!!

Åkte sedan från praktiken för att träffa två av mina härliga luciaflickor på en fika innan vi gick på årets luciauttagning. Var kul och man kände nervositeten från förra året komma krypande. Hade hjärtklappning trots att jag inte egentligen kände någon som var där och hade chans att bli uttagen :P haha! När de sju nya tjejerna var uttagna fick vi i alla fall vara med och prata lite och så, berätta hur kul, jobbigt och vilken erfarenhet det var. Kommer nog bli bra i år med, men inga kommer ju gå upp mot oss, såklart ;)


Nästa vecka kommer det en ny annons i tidningen, med nya tjejer som har en otroligt rolig tid framför sig :)

Idag var det praktikdags igen. Jag bakade morotskaka igårkväll som jag och "min" kära T3:a bjöd på idag, och så hade hon köpt superfina ljuslyktor till våra handledare. Riktigt skönt att praktiken är slut nu och att det är dags att skriva uppsats. Haha, jag kommer nog ångra om några veckor att jag sagt det ;) Men i alla fall, innan det är dags för uppsats på allvar är det Egypten som väntar om några dagar!
När jag och Meja kom hem idag var det matlagning som gällde, soppa och pannkakor. Gissa vem som bara ville ha pannkakor när hon varit så duktig och hjälpt till med soppan?! ;)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress