111031 - Halloween

Hej på er!



I lördags var vi på kalas hos M:s kusin som fyllde 3 år! Smörgåstårta & tårta m.m. :) Yummie! Vi hade köpt ett målarboks-/pennset med Blixten McQueen som är hennes stora idol.



På kvällen när vi kom hem fixade jag och Meja oss snabbt eftersom lillasyster hade halloweenfest hemma och ville att vi skulle komma. Meja sminkade på först och tyckte det var skoj, men när hon tittade sig i spegeln när hon var klar blev hon jätteledsen och började gråta. Hon gick in till M som sa "-Nemen, vad har mamma gjort med dig?" och så gick hon tillbaka till mig med världens största tårfyllda ögon och darrande underläpp och sa "- Mamma, vad du gjort med mig?". Tror ni jag kände mig som världens sämsta mamma just då? Hon glömde det i alla fall ganska snabbt och vi kom iväg en stund till lillasyster.






Meja var väldigt skeptisk till alla spöken och häxor först, men som ni ser så släppte det =)

I söndags var jag först på simskolan en stund, innan det var dags att sjunga i kyrkan. Gick okej, i alla fall 2 av 4 sånger tyckte jag gick bra ;) Självkritisk, jag?! Neee...

Resten av dagen gick åt till att packa klart det sista, städa i sovrummet och öva lite till kör-soarén med min ena lilla grupp. En till helg som bara sprungit iväg alltså!

Idag har vi ätit lite god frukost med bl.a. melon, ska städa lite, åka på handledarmöte till C-uppsatsen och i eftermiddag/kväll beger vi oss mot Skåne för att tidigt imorgon bitti sätta oss på tåget mot Kastrup och vidare mot Hurghada flygplats! Vi kommer sakna vår M så himla mycket!!

Alfva

Men vad hade du gjort med henne? :D Tror A också hade blivit tokrädd om hon sett sig sån i spegeln.. :p

Lina

Vilket kalas! Ser ut att ha varit riktigt lyckat ju.. Och vad fin pumpan var som ni har knåpat ihop :)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress