110925 - Tio!


Mejan fick såklart också frukost på sängen på vår 5-årsdag!

Som sagt tidigare var vi ju lediga lite ihop nu i veckan, och i onsdags var det fullt ös, som vanligt. Träning på förmiddagen, sedan bjöd älsklingen på 5-årslunch på stan och så hem och fixa middag till pappa o Co. som kom framåt kvällen. Kräftmiddag blev det, och bilder kommer! Orkar inte tömma kameran just nu ;)


Meja var med och fikade, och valde själv en "falla"

I torsdags skulle vi bara ta det lugnt sista lediga dagen hade vi tänkt, men det blev i alla fall lite fix här hemma och så. Försökte ordna till i garaget så att vi snart kan börja sätta in bilen där, men det gick sådär... Måste fixa lite först! ;)

På kvällen var det dags att bege sig mot praktiken för mig, för en natt! Lyckades bara sova en halvtimme på eftermiddagen, så var sådär peppad, men det gick jättebra! Höll mig pigg till framåt halv 7 (slutade 7) och det kändes som att nattens barnmorske-handledare var nöjd med mig :) Efter att ha sovit 1½ timme hos pappa och de vaknade jag groggy av att klockan ringde och begav mig mot barnmorskorna för lite cellprovtagning för första gången, det är då man börjar bli gammal har jag hört ;) Det har nog aldrig varit så skönt att sova som när jag kom hem sen!

Igår morse förvånade Meja både mig och M ordentligt! Hon har ett tag kunnat räkna till 5, men oftast hoppat lite mellan siffrorna och så och fått till det någon gång bara. När vi låg i sängen igår då vi vaknat och hon låg och räknade sina fingrar drog hon plötsligt till med "en, tå, te, fyja, fem, ses, su, åtta, nio, tio!" i snabb takt. Både jag och M bara gapade!

För övrigt blev det ingen gympa igår =( Hade glömt ställa klockan, så vaknade 20 över 8, gympan börjar 9. Kände att stressa iväg hade inte blivit något hit. Tog det i stället lite lugnt på morgonen innan Meja följde med farmor och farfar eftersom jag och M skulle ha praktik och jobba.

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress