120207 - Helgen som gick + lite sjukdom

I lördags åkte jag med mamma och tränade framåt eftermiddagen. Två träningspass fick jag minsann ihop förra veckan! Äntligen! :) Har annars inte tränat på de sista typ 2½ månaderna överhuvudtaget.

Efter det åkte jag med hem till dem och hjälpte lillasyster och fixa håret + lite smink inför att de skulle på galamiddag med lillebrors kajakklubb på kvällen. Så tjusig blev hon min stora tjej :) Och broren med förstås!




Ursäkta mycket tråkig mobilkvalitet!

När kvällen kom blev det lite mys med lilla familjen här hemma, melodifestivalen och så! Jag tyckte absolut att rätt två låtar gick till Globen, men jag förstår inte för fem öre hur Sean Banan och Thorsten Flinck kunde gå till Andra Chansen. Bara gapade när de gick vidare till andra omgången. Det var ju de två sämsta låtarna i startfältet... Aja, no big deal :)

På söndagen tog jag och Mejan det väldigt lugnt på förmiddagen, och sen åkte vi till M på jobbet eftersom vi tänkte hämta bilen och åka ut till pappa o Co. i sommarstugan. Dock blev det inte så eftersom snön började vräka ner precis när vi skulle ge oss av. Väntade tills de kom hem i stället och fikade lite där och så innan vi åkte hem när M slutade jobbet.

Igår morse vaknade jag när klockan ringde eftersom jag skulle till jobbet. Blev jätteglad när jag märkte att jag hade huvudvärk from hell och var alldeles genomförkyld. Fick bli att ringa till jobbet och meddela att jag inte skulle komma. Gick omkring som i en bubbla hela dagen, huvudet sprängde och jag låg mest hela dagen. Meja fick vara hemma med mig med. Kändes inte snällt att dra upp henne 6 på morgonen för att åka till förskolan när jag ändå var hemma. Idag med får jag stanna hemma, känns dock lite bättre så imorgon är det nog jobbdags igen!

Det kommer en update lite senare ang. gårdagens inlägg :)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress