120227 - Nattjobb

Hoppsan, vad hände med bloggen förra veckan?! ;) Livet kom i vägen, d.v.s. jobbet och sen allt annat som ska hinnas med.

Jag kommer fr.o.m. denna veckan fram tills jag går hem att jobba natt i stället! Fick ett erbjudande om att vara kvar på "min" avdelning om jag gjorde det och slippa hoppa runt till 1-2 till (någon natt kanske jag får röra mig någon annanstans ändå, men huvudsakligen där i alla fall). Dessutom är man lite mer ledig när man jobbar natt ;) Jag har inga problem att sova dagtid, hade jag haft det hade jag sagt nej direkt. Så ikväll är det på första intro-natten, sen rullar det på!

Helgen var alldeles jättebra :) I lördags tog jag med mig Meja och lillasyster ner till nya lekparken här i byn, för att kolla in den en stund. Meja trivdes och systeryster också, fanns saker för alla åldrar! En lite äldre del med klassiska gungor och klätterställning med rutschkana, samt den nya delen där det fanns linbana, stor gunga m.m.



Från lekparken blev vi hämtade av pappas fru för en liten tripp till stan och kolla på 50-årspresent till pappsen. Hittade kanske något som ska inköpas i veckan. Dessutom var vi på Bokia och Meja fick en bok med Bröderna Grimm-sagor! Nostalgi! Jag lyssnade alltid på ljudböcker med deras sagor när jag var liten :) När vi var klara i stan blev det en liten tur ut till sommarstugan med där det hölls på att bygga ny brygga. Fantastiskt vackert och stilla var där!



På kvällen var det Melodifestivalen som gällde här hemma, och Meja ville ha popcorn till förstås.



Igår vaknade vi upp till alldeles ljuvligt vårväder, så jag och Mejan studsade upp och bakade scones till frukost, innan ännu en tur till lekparken, denna gången med M också + syster och kusin! Underbart väder var det, så när vi kom hem igen blev det korvgrillning innan vi fick gå in för dagen.




Idag har vi avklarat veckans storhandling på morgonen jag och Meja, och nu ska vi städa undan lite innan hon får åka en sväng till morbror m.fl. när jag ska försöka få lite sömn innan den vakna natten.

Obs! Alla små bilder i inlägget är klickbara för de som är intresserade!

Melinda - Mamma till Maja ♥

Bra att du trivs med att jobba natt! Och du bjuder alltid på så fina bilder :) Ni verkar ha haft en toppenhelg! Själv så var vi bara inne typ, Maja har haft en sån hosta så hon fick leka och kika på film inne istället, hemma hos farmor & farfar där vi va från lör-sön.

madde

Ja, det är ju vad vi och de flesta med oss tror också!

Det är HELT galet hur snabbt jag blev gravid denna gången utan att ens försöka.....DIREKT när Ali kom hem från Ghana hahaa!

Hade ni försökt eller blev det bara?

Tråkigt att du dras med huvudverk, jag ska verkligen inte klaga för jag mår prima ballerina förutom huvudverk idag! När e du satt till? Roligt att vi får nästan samtidigt igen:)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress