- Utmaning (10 frågor om mig)
Jag har fått en utmaning av Ida-Maria

Vad gjorde du för tio år sedan?

År 2002 var jag endast 13-14 år gammal och gick alltså på högstadiet. Jag höll antingen på att simma som en galning (tränings- och tävlingssimmade på den tiden) eller hade jag precis slutat. Det var därefter jag sa byebye till mina magrutor som ännu inte har återsett dagsljus!
Jag hade otroligt lätt för mig i skolan och fixade till mig bra betyg utan att egentligen behöva kämpa så mycket för det.
Jag bodde framför allt hos min mamma med henne, hennes man och mina syskon som då var endast 4 & 1 år gamla. Passade dem en del och umgicks även med Lisen som jag sedan satt ihop med fram till studenten ;)

Vad gjorde du för ett år sedan?

Hmm... Det var nästan svårare att komma ihåg än 10 år sedan ;) Jag började min 5:e termin på sjuksköterskeprogrammet och försökte umgås så mycket jag kunde med dottern och sambon. Det var en relativt lugn termin fram tills sista kursen så jag har för mig att det gick ganska bra.

Fem snacks du gillar?
Grönsaker (morötter, gurka, blomkål o.s.v.) med dip
Naturgodis (vissa bitar som kokos i yoghurt och jordnötter i mjölkchoklad samt vissa nötter)
Frukt i bitar (typ ananas, melon, apelsin, äpple o.s.v., mmm!)
Saltlakrits
Kakor, tårtor o.s.v. i (nästan) alla dess former

Fem sånger du kan hela texten till?

Hmm... Förutom diverse barnsånger och kyrksånger så:

Mamma Mia
Tell Me 
Show Me Heaven
Teenage Dirtbag
Wake Me Up When September Ends

Inte så nya som ni ser ;) 

Fem saker du skulle göra om du blev mångmiljonär?

Gå ner och jobba typ halvtid
Betala av bil-, hus- och csnlån
Renovera och bygga ut precis som vi vill ha det, alternativt hitta en underbar tomt att bygga vårt drömhus på
Åka på längre (avstånds- och tisdsmässigt) utlandsresor
Skänka bort lite varje månad till välgörande ändamål (utöver mitt nuvarande fadderskap)

Fem dåliga vanor?
Nästan alla mina dåliga vanor bygger på en övergripande dålig egenskap; jag är lat!

Jag skjuter (nästan) alltid saker framför mig
Jag är otroligt slarvig med saker (omedvetet)
Jag är otroligt slarvig i hemmet (jag vet det ju, och försöker jobba på det...)
Jag är för dålig på att säga ifrån och att säga nej
Jag är ofta ganska osäker på mig själv

Fem saker du gillar att göra?
Umgås med min familj
Träna (när jag är i de perioderna...)
Laga mat och äta mat
Träffa vänner
Resa

Fem saker du aldrig skulle klä dig i, eller köpa?
Detta var svårt, med tanke på att jag sa det om piratbyxor när det kom, och ångrade mig nåt år senare...

Träningsoverall som matchar med M:s ;)
Kjol/klänning som är så kort att trosorna syns så fort man böjer sig
Byxor som smiter åt och trycker ut kärlekshandtagen, och sen en tight tröja till
Mammabyxor då jag inte är gravid eller strax efter
Svart sopsäck?

Fem favoritleksaker?
Sällskapsspel (typ Med Andra Ord)
iPhonen
Bärbara datorn
Kameran
Scrap-grejerna

Tio personer som jag vill se göra denna utmaning?
Beatrice, Elin, Frukostera, IsabelleJossanLina, LindaMadde, MalinMelinda

Sara

Haha, dina 5 dåliga vanor skulle helt klart jag ha kunnat skrivit ;) Hur tror du man botar lathet?

Josefine

Haha! Mammabyxor som är en gåva från himmelen!! Oavsett vad man har för mage.

Malin - Mamma till Nova & Bebis i magen

Hihi va kul :) Ska försöka hinna med att göra den imorgon!

Victoria

Sv: Nja, jag vet inte jag ;)

astrid

jag läste idag att människan är lat av naturen! så det betyder bara att du är fullt normal ;) men hörru, hojta om du vill träna! jag försöker komma iväg så ofta som möjligt.

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress