120114 - EXAMEN

Igår var det dags för den stora dagen!

Började dagen med att gå upp och äta lite och börja göra mig i ordning. Packade ihop lite grejer och sen kom mamma och hämtade mig och körde mig till lokalen där vi varit kvällen innan och dukat i ordning lite o.s.v. Började fixa lite för champagnefrukosten och sen kom kusin och fixade mitt hår :)




Vid halv 11 kom de flesta av de som skulle ta examen på lite champagnefrukost. Det åts apelsin- & melonklyftor, baguetter med smör & ost, vindruvor samt kex med mögelost / Philadelphia. Såklart champagne (eller ja, Cinzano Asti) och ciderdryck med. Gotte! Himla trevligt var det också.





En busstur senare var vi i stan och placerade oss i Fredrikskyrkan för examensceremonin. Den blev alldeles perfekt och jag satt som i en liten bubbla hela tiden. Jag har liksom inte riktigt förstått att det faktiskt är över... En kille sjöng En värld full av liv och Heal the world, och det hölls tal av lärare och en nyutexaminerad sjuksköterska. Jättefint! Betyg och broscher delades it innan vi gick ut på trappan för lite posing ;)





Begav mig sen till lokalen igen för lite vila, salladsfix m.m. innan det kl 17 drällde in folk som ville komma och fira med mig :) Vi mumsade på pajer och sallad, och sedan vetekransar (by mormor), gräddbullar (by mamma) och nån sockerkaksgrej som jag hade slängt ihop :) Gott alltihop! Massa presenter och blommor hade folk med sig med och jag fick massa presentkort på KarlskronaMöbler, så snart kanske det blir en ny soffa :D Jätteglad för alla ni som kom, tack tack tack så mycket för både sällskap och presenter!

Några bilder från kvällen kommer en annan dag, bara mamma som fotade då =)

Elin

Gud vad underbart, stort GRATTIS! :-D

Josefine

Ja det är en häftig upplevelse!

Även om vi inte gillade att vara där, så kan jag såhär i efterhand tänka på det som faktiskt var bra!



Nästa gång kommer jag stå på mig mera och passa på att bara njuta! Vår förhoppning är ju att vi ska slippa ligga där mer än någon natt, vi har ju Nea nu och henne vill ju jag hem till så fort det bara går!



Det ska verkligen bli så häftigt!! Men denna gången är jag mer nervös inför förlossningen än förra! Haha!

Linda

Men ohh stort GRATTIS till dig!! Wow, tänk vad du presterat på 3,5 år grymt tjejen!!

Lycka till med jobbet och ert "nya" liv!!

Melinda - Mamma till Maja ♥

Hääärligt! Grattis åter igen! :)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress