120704 - Boande?!
Vi hade en himla bra helg! I lördags blev det strålande väder, och jag och Meja åkte med mamma och lillasyster (+ moster och kusiner) till Barnens Gård. Vi vuxna gjorde inte många knop, jag satt mest i en solstol hela tiden ;) Meja hade skoj och både badade och sprang omkring och lekte, tittade på djur m.m. med de äldre barnen.
 
 
När vi kom hem gjorde vi landgångar till middag, och bjöd hit mamma och lillasyster som var hemma själva. Gott gott!
 
 
I söndags blev det lite kyrksjungning på morgonen och efter det begav jag mig med mamma och lillasyster en snabbrunda till IKEA. Blev lite kräklappar till bebisen, rullgardiner till Mejas och bebisens rum ... ja, vad köpte jag mer egentligen? Mer var det i alla fall ;) Blev sedan bjudna på middag hos M:s familj.
 
Måndagen hade jag och Mejan tur, precis när jag skulle hämta henne på förskolan blev jag informerad om att pappa o Co. var ute med båten, och de erbjöd sig att hämta upp oss :) Blev alltså en båttur! Landade på en liten ö där vi solade och så innan vi åkte vidare ut till sommarstugan.
 
 
 
Även tisdagen spenderades ute vid sommarstugan, härligt med i alla fall två dagars finväder, tre med i lördags!
 
I onsdags blev det familjerätten för att skriva de fjantiga faderskapspapprena och papper om gemensam vårdnad. Skönt att ha det gjort i alla fall!
 
Igår tror jag gravidhormonerna fick ett extraskjuts, för jag skrev en lååång lista på vad som skulle göras hemma (vilket jag inte orkat med mycket av på sista tiden annars). Bytte gardiner i vardagsrummet (som jag bara tänkt göra sedan i mars) samt i bebisens rum, och städade lite i vardagsrummet och så, dammsög bl.a. bakom soffan! Idag ska det fortsättas, så nu får det räcka med datortid ;) Dags för marknad ikväll med!
 
... och för övrigt har Meja numera sommarlov! Igår eftermiddag hämtade jag henne på förskolan för sista gången på sisådär 7-8 veckor! Då är det dags för ny avdelning efter stor omorganisation på hennes förskola!
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress