120607 - Liten löpare

I lördags var jag och Meja iväg på aktivitet! Vi hade berättat för henne att det skulle vara ett lopp man kunde springa och det ville hon absolut göra. Vi visste dock inte om hon visste vad det innebar, men "spinga lopp" ville hon!
Väl där fick hon prova brandbilen och hoppa hoppborg innan det var dags för start i miniloppet. Mejan var minst, sen var det barn från hennes storlek upp till 6 år. Jag hade räknat med att springa med henne de 440 m som loppet var, men nej, springa själv skulle hon minsann göra. Startsignalen gick och när hon såg de andra barnen springa iväg satte hon också fart. Själv blev jag alldeles tårögd och sprang i motsatt riktning där jag mötte upp henne vid upploppet där det var ca 100-150 meter kvar. Där kom hon farande och skrek: "Mamma, jag e tjött i bena!". Sötungen fortsatte dock springa och in i målfållan satte hon full fart där alla stod och hejade på henne innan hon stolt fick sin medalj, kexchoklad och dricka. Min lilla lilla stora älskling var så duktig så!




Annars har vi även varit i lekparken hela familjen där vi fick vår bullfika stulen av en kråka...



Och så har vi ätit sconesfrukost två gånger... I söndags, och så igår på självaste nationaldagen kom Mejan och väckte mig genom att klappa mig på kinden och viska i mitt öra - Mamma, jag vill ha scones idag med! Så det var bara att upp och baka för oss ;) Resten av dagen spenderades med lite lugn och ro samt jordgubbstårta hos far med fru.



Inatt var det jobb som gällde igen. En natt med rätt så mycket att göra så jag var alldeles slut på morgonen, känns inte bra att lämna över heller när man inte hunnit göra allt på morgonen =/ Menmen, nya tag inatt, och nu är det bara 5 pass kvar!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress