120629 - Ledighet
Nu börjar det faktiskt kännas att man är ledig! Känns alldeles konstigt att jag faktiskt ska vara ledig hela sommaren, och troligen ganska många månader efter det också! Lite beroende på vad för jobb som dyker upp och så, kommer jag vara ledig längre än jag var med Mejan. Då var jag ju hemma 5½ månad först innan jag började plugga igen, och sen 2 månader till på sommaren. Nu blir jag troligen hemma ca 1 år, fast kanske jobbar halva sommaren nästa år. Men som sagt, allt beror på jobb och så! Kan ju ta lite färre dagar denna gången då föräldrapenningen har blivit i alla fall lite högre, så förhoppningsvis kan vi vara hemma tills lill*syskonet är 1½ sådär, efter jul 2013.
 
Meja har ätit så otroligt bra denna veckan! Delvis för att vi haft mat hon verkligen gillat, men ändå. Vi gjorde bland annat mannagrynsgröt som hon älskar härommorgonen - rosa! Extra kul att äta förstås ;) Fisk är (oftast) också poppis, och vi provade en ny laxvariant häromdagen, med Philadelphia och ströbröd på, och OJ vad hon (och vi) åt! Dessutom har vi haft stuvade makaroner, och det är ju aldrig fel...
 
 
 
Tyvärr har det ju inte varit något superhöjdarväder i veckan. M har varit ledig två dagar, och första dagen tog vi äntligen tag i vindsrensningen vi varit i behov av ett tag. Nu är det ordning och reda på det allra mesta där uppe, och det är så skönt! Vaggan åkte ner till sovrummet och liggdelen till vagnen plockades ner till garaget och lite annat smått och gott till bebisen plockades fram. På kvällen kom pappa + fru på fika, så jag och Meja passade på att baka lite gott! Blev Dumlemuffins och Chocolate chip cookies med linser och Marabou mjölkchoklad i.
 
 
Förresten förundras jag över hur mycket Meja förstår och snappar upp. Dessutom förundras jag över hennes sjukt roliga kommentarer ibland :D  I alla fall, häromdagen när vi var hemma hade jag och hon möblerat om lite lätt i sovrummet, för att sedan kunna få in vaggan där. När M sen kom hem drog hon med honom in dit och hörde henne förklara:
 
"Titta vad vi har gjort! Där ska bebisens säng stå, för den behöver sova här inne hos mamma och pappa, för den vaknar på nätterna och behöver äta på mammas bröst!"
 
 
 
Några timmar tidigare hade jag förklarat för henne att bebisen måste sova hos mamma och pappa eftersom den vaknar och är hungrig på nätterna, det andra fick hon ihop själv.
 
Häromkvällen när jag låg och vilade lite åkte M och Meja och plockade jordgubbar. 14 liter! Jag fick ju rensa dem sen, så vi har faktiskt delat arbetet ;) Nu är frysen välfylld i alla fall!
 
 
I onsdags kväll hade vi liten reunion med gymnasieklassen. Med betoning på liten, då vi bara blev 4 st ;) Trevligt som attan hade vi i alla falll, och det var lättare än jag trodde att prata på efter så lång tid. Blev en billig utekväll - alkoholfri drink: 23:-!
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress