- Glukosbelastning / barnmorskebesök v. 27
Idag var det dags för glukosbelastningen. Något jag fasat lite för då jag har lågt blodtryck på morgnarna och måste dricka mycket då, men nu skulle jag ju komma fastande. I alla fall så åkte jag dit med både M och Mejan, och ja ... det gick väl sådär! Var yr och mådde lite illa redan när vi kom dit, troligen eftersom jag inte ätit eller druckit. Fick i alla fall i mig sockerlösningen utan problem, men började må ganska illa efter en stund och fick springa ut på toaletten och hulka lite. Det gick sedan över efter en stund, men när jag varit inne och tagit blodtrycket kände jag illamåendet skölja över mig igen och allting kom upp, efter 45 minuter... Avbruten glukosbelastning med andra ord, slipper dock göra om det! :)

Blodtryck 88/61
SF-mått 24 cm
Hjärtljud 140/min
Blodvärde 123

Detta blodtrycket var alltså ändå innan jag gjorde av med ännu mer vätska... Är i alla fall lycklig över att blodvärdet håller sig hyfsat, ska fortsätta trycka leverpastej och snart jordgubbar för att förhoppningsvis slippa sabba magen ännu mer än den är utan tabletter.

Elin

Åh jises vilket lågt tryck, förstår att du blir yr! :-S Skönt med järnvärdet i alla fall - broccoli är också bra om du gillar det :-)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress