121103 - Bibblan, träning & fredagsmys
Torsdagen blev en väldigt inaktiv dag. Meja var på förskolan på förmiddagen och Juno åt konstant, så jag pillade lite med årets julkort och sådär. Matlagning var väl ungefär det vettiga jag fick gjort...
 
 
Igår morse efter frukost och så bestämde vi oss för att gå bort till biblioteket. Varför har man aldrig tänkt på det förut?! Mysigt ju! Meja hämtade ut sin födelsedagspresent alla 3-åringar i kommunen får - en bok - och så satt vi och läste ett tag. Fick ordentliga flashbacks från grundskoletiden, och nu sitter man där med två egna barn... Galet!
 
Meja fick inviga nya vinterjackan på vägen, den var perfekt! :)

När vi kom hem infann sig äntligen känslan jag väntat på ett bra tag nu - JAG VILL TRÄNA! Lika bra att passa på, så mamma hämtade upp tjejerna, och jag begav mig till gymmet. Det var så skönt att röra på sig ordentligt! En mysig träningsvärk har smugit sig på idag :)
 
På kvällen lagade och avnjöt jag & Mejan en god middag och när M kom hem blev det fredagsmys med film och fruktsallad med ICA's vaniljkvarg. Om ni inte provat den - do it! Galet god!
fardus

Hej!

Tack så mycket, det är verkligen jättesnällt av dig att hjälpa till mig förstå kameran lite! Kollade precis igenom dina bilder och alla är ju jättefina. Jag undrar bara, vad man ska ha för inställning om man ska ta en bild på någon som kanske är tre meter bort? Jag brukar alltid ta utan blixt, men det blir inte så bra. Och man ska ju egentligen ta porträtt, men gör jag inte så ofta. Eftersom det ser ut på ett annat sätt för mig! Även slutar/bländar tid. Det är ju tydligen grunderna, men jag har ännu inte förstått dem SÅÅ bra, jag förstår heller inte hur man ändrar dem på kameran? Det ska tydligen vara den där knappen som man kan snurra runt... men vad innebär det när talet vis skrämen blir högre? Sen M A S P lägena. När ska jag använda dem? När brukar du använda dem? :) Och sista.... Jag vet inte hur jag ska ändra Af lägena. När jag tex har porträtt så går det inte att ändra. Måste man ha någon speciell inställning? Sen kan du även kort berätta allt som är viktigt när man ska ta bilder med en nikon d3100! Fick den i somras, och jag känner inte den så väl ännu....
Så himla tacksam för din hjälp!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress